تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۸۲۶
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال باسازی مناطق سیل زده به اتمام برسد.
۰
plusresetminus
بازسازی واحد‌های خسارت دیده سیل تا پایان سال به اتمام می‌رسد/ اهدای سیمان رایگان به روستاییان سیل زده
به گزارش بلاغ، عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است  تا پایان امسال باسازی مناطق سیل زده به اتمام برسد، به طوری که  حداکثر تمام واحدهایمان تا پایان مهرامسال عقدقرادهایشان با بانک های عامل تمام شده و کار ساخت و ساز آغاز نیز کلید خورده است، تمامی پرداختی‌ها از جانب بانک‌ها به متقاضیان به صورت مرحله ای  و با هماهنگی بنیاد مسکن انجام می شود.

وی ادامه داد:  ما مسئول باسازی هستیم و تا پایان ساخت در کنار این هموطنان خواهیم ماند به طوری که در برخی از مناطق که کمبود مصالح برای ساخت و ساز است  تامین مصالح خواهیم کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اسکان موقت برخی از خانوارها اضافه کرد: اسکان موقت در زلزله و سیل متفاوت است در زلزله ساختمان کلا تخریب می‌شود، ولی در سیل بخشی از خانه آسیب می‌بیند این کمک هزینه اسکان موقت  در شهر ۱۲ میلیون و در روستا ۶ میلیون تومان به تمامی واحد‌های احداثی پرداخت می شود.

مهدیان تصریح کرد: خوشبختانه در کل کشور در سیل اخیر تعداد افراد ساکن مستقر در چادر خیلی پایین بود به طوری که در شهر پلدختر که بیشترین آسیب دیدگی رو داشت تعداد اسکان موقت چادر به نسبت خیلی پایین بود.

این مسئول اضافه کرد: در واحد‌های احداثی شهری ۵۰ میلیون تسهیلات مسکن و بعلاوه ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض اسکان موقت توسط دولت و به هر خانه روستایی ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان داده می‌شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با اشاره به ارزیابی خسارت واحدهای آسیب دیده گفت: در ابتدا تمامی واحد‌ها برای ارزیابی خسارت بازدید می‌شوند به طوری که ما زیر ۳۰ درصد خسارت را پرونده تشکیل نمی‌دهیم، اگر هریک از متقاضیان  که به این امر معترضند مجدد برای آن ها کارشناس به محل اعزام و ارزیابی می کنیم، هم اکنون همه شهرستان‌ها ستاد مستقر کرده ایم که خسارت‌ها را ارزیابی می‌کنند.

مهدویان افزود: تسهیلات با توجه به تورم افزایش پیداکرده، ولی منابعی که ما اختصاص می‌دهیم صد در صد نیست باید خود متقاضیان هم کمک کنند تا یک واحد مسکونی قابل سکونت  احداث شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰