تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۷۸۳
مرکز تحلیلی «لوادا-سنتر» با انجام یک نظرسنجی سراسری در روسیه اعلام کرد 72 درصد روس‌ها خواستار محدودیت حضور مهاجران کاری در این کشور هستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،مرکز تحلیلی «لوادا سنتر» در گزارش نظرسنجی اخیر خود نوشت بخش عمده مردم روسیه خواستار محدودیت حضور مهاجران کاری در این کشور می‌باشند.
نظرسنجی مذکور طی یک هفته، از 22 تا 28 آگوست سال 2019 میلادی در میان 1608 نفر از سن 18 به بالا انجام شده است.
9 درصد از پاسخ دهندگان یا یک دهم شهروند روسیه در این زمینه نظر مخالف و 15 درصد دیگر ساکنان این کشور به سیاست‌های مهاجرتی علاقه مندی نشان ندادند.
این  مطالعه جامعه شناختی نشان داد تعداد شهروندان روسیه که مخالف حضور مهاجران کاری در این کشور می‌باشند در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش یافته است.
برای مثال در ماه ژوئیه سال 2017 میلادی 58 درصد ساکنان روسیه مخالف حضور مهاجران کاری در این کشور بودند در حالی که بعد از یک سال تعداد آنها به 67 درصد رسید.
همزمان تعداد ساکنان روسیه که مهاجرت کاری را یک روند مفید برای روسیه می‌دانستند کاهش پیدا کرد.
در سال 2018 میلادی تعداد این افراد 14 درصد از جمعیت کل روسیه را تشکیل می‌داد.
تعداد افراد بی طرف در برابر سیاست مهاجرتی روسیه طی 2 سال اخیر نیز کاهش یافته است.
در سال 2017 میلادی تعداد این افراد 30 درصد براورد شده بود. با این حال، تمایل مردم روسیه نسبت به مردم آفریقا و چینی بیشتر است.
در مطالعات دیگری که در ماه مارس تا آوریل سال جاری میلادی توسط موسسه مردم شناسی آکادمی علوم روسیه انجام شد نگرش ساکنان «مسکو» نسبت به مهاجران بررسی شد.
در پی این مطالعات روشن شد که یک پنجم پاسخ دهندگان تمایلات پایدار ضد مهاجرتی دارند، اما بخش عمده ساکنان این منطقه آماده ارتباطات مختلف با مهاجران می‌باشند.
بنابر باور کارشناسان 3 دلیل برای عدم پذیرش مهاجران در روسیه وجود دارد که درآمد کم که اجازه استخدام کارمند را نمی‌دهد، تحرک پایین و نگرش محتاطانه نسبت به افرادی که تازه به این منطقه وارد شدند و با زبان دیگری حرف می‌زنند و همچنین آگاهی ضعیف در مورد ابتکارات دولت در زمینه جذب نیروی کاری به این منطقه از آن جمله است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲