کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش محسوس دمای هوا از شنبه در مازندران/ دریا طوفانی می‌شود

29 شهريور 1398 ساعت 15:10

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از اواخر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه شاهد ابرناکی به‌تدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی ، کاهش تدریجی و محسوس دما ، بارش باران ، رعدوبرق و طوفانی شدن دریا هستیم.


به گزارش بلاغ،سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره آخرین وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان ساری، اظهار کرد:  اواسط روز جمعه تا اواسط روز  شنبه با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی و به دنبال آن افزایش دما در دامنه‌ها و ارتفاعات استان وزش باد گرم گاهی نسبتا شدید خواهیم بود.
وی افزود:از اواخر روز  شنبه تا پایان روز یک‌شنبه شاهد ابرناکی به‌تدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی ، کاهش تدریجی و محسوس دما  ، بارش باران ، رعدوبرق  و طوفانی شدن دریا هستیم.
مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر ماندگاری هوای سرد،  بارش‌ها به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت دریای مازندران، تصریح کرد: بر‌‌اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از بعدازظهر شنبه 30 شهریور 1398  به‌تدریج با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود،که در نتیجه آن دریا از سمت غرب موّاج و توفانی خواهد شد که این وضعیت تا روز چهارشنبه سوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.
رضوی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد تا 15  متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.
وی یادآور شد: همچنین بیشینه ارتفاع موج  در اوج فعالیت سیستم(یکشنبه 31 شهریور) تا 4.0 متر برآورد می‌شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه فعالان دریایی به‌ویژه صیادان و دریانوردان طی این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند، گفت: از بعدازظهر شنبه 30 شهریور تا روز چهارشنبه سوم مهر ماه شنا ممنوع است.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ


کد مطلب: 403749

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403749/کاهش-محسوس-دمای-هوا-شنبه-مازندران-دریا-طوفانی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com