تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۷۴۶
ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی پس از گذشت پنج ماه درگیری و حمله به طرابلس، با سفیر آمریکا درباره دستیابی به راهکار سیاسی در لیبی گفت‌‌وگو کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،ژنرال خلیفه حفتر روز پنجشنبه(دیروز) در ابوظبی با «ریچارد نورلاند» سفیر آمریکا در لیبی دیدار و درباره اوضاع کنونی این کشور و راهکارهای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌‌ها در لیبی بحث و گفت‌وگو کرد.
بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک آن قرار گرفت، آورده است: «نورلاند امروز پنجشنبه در ابوظبی با خلیفه حفتر دیدار و درباره اوضاع کنونی لیبی و احتمال دستیابی به راهکار سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی بحث و تبادل‌نظر کرد.»
لیبی از چهارم آوریل گذشته شاهد درگیری مستمر بین نیروهای «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» است که تا کنون به کشته شدن صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شده است.
با وجود حمایت‌های امارات، مصر و عربستان از نیروهای حفتر اما آن‌ها با گذشت پنج ماه هنوز نتوانسته‌اند به شهر طرابلس پایتخت لیبی نفوذ کنند.
لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰