کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه ابزاری برای بررسی بیولوژیکی دریایی

29 شهريور 1398 ساعت 8:20

به گفته آکادمی علوم چین دانشمندان چینی ابزارهای مانیتورینگ آنلاین را برای بررسی‌های بیولوژیکی دریایی تهیه کرده و آنها را در دریای زرد آزمایش کرده‌اند.



به گزارش بلاغ،به نقل از شینهوا، به گفته آکادمی علوم چین (CAS) دانشمندان چینی ابزارهای مانیتورینگ آنلاین را برای بررسی های بیولوژیکی دریایی تهیه کرده و آنها را در  دریای زرد آزمایش کرده‌اند.
این ابزارها توسط موسسه علوم فیزیکی Hefei تحت CAS تهیه شده است. مجموعه ای از ابزارها با کارکردهای مختلف ایجاد شده است از جمله آنهایی که برای نظارت بر کلروفیل آب دریا ، بهره وری اولیه دریایی و همچنین اکسیژن محلول استفاده می شوند.
این ابزارها در یک کشتی نظارتی نصب شده‌اند که بیش از 806 مایل دریایی در دریای زرد طی کرده است.
این ابزارها بیش از 130 ساعت مانیتورینگ آنلاین را انجام داده و بیش از 9.200 پروفایل اطلاعات مربوط به ساختار جامعه جلبک‌ها، غلظت کلروفیل، اکسیژن محلول و همچنین ویژگی‌های توزیع عناصر بیولوژیکی در مناطق معمولی دریایی را جمع آوری کرده‌اند.
ابزارهای نظارتی شرایط پیشرفته‌ای را برای ارزیابی محیط زیست دریایی و منابع شیلات و همچنین هشدارهای اولیه در مورد شکوفایی جلبک‌ها و بلایای جزر و  فراهم می کند. آنها همچنین از نظر علمی و ارزش علمی برای تحقیق در چرخه جهانی کربن و تغییرات آب و هوایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ 
 


کد مطلب: 403711

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403711/تهیه-ابزاری-بررسی-بیولوژیکی-دریایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com