کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران اعلام کرد

جزئیات برگزاری کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب/ ساماندهی بیش از ۱۰۵ هزار ورزشکار در مازندران

29 شهريور 1398 ساعت 0:30

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران از برگزاری کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه‌های علوم ورزشی در ساری خبر داد.


به گزارش بلاغ، فرزاد گوهردهی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر و قدردانی از همه همکاران که در سال های مختلف در این هیات فعالیت کردند، اظهار کرد: در طول شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۵ هزار ورزشکار در مازندران سازمان دهی شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ورزش روستایی رشد بسیار خوبی در حوزه ساماندهی ورزشکاران داشته است، افزود: از نظر درصد بیمه شدگان، ورزش روستایی و ورزش دانشگاهی و بولینگ و بیلیارد رشد بسیار خوبی داشتند ولی از نظر تعداد ورزشکاران رشته ژیمناستیک و جودو رشد زیادی داشتند.

گوهردهی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان هیات ها و مربیان و ورزشکاران به ساماندهی و بیمه ورزشی ورزشکاران گفت:رشته ورزشی فوتبال با پوشش بیش از ۲۲ هزار نفر از ورزشکاران خود رتبه اول را در پوشش ورزشکاران از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته دارد و از این بابت از رییس و همکاران این هیات و همچنین مربیان و مسئولان باشگاه ها تشکر می کنیم اما با همین تعداد ورزشکار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد منفی ۲ درصدی دارد که امیدواریم در شش ماهه دوم سال ۹۸ جبران گردد.

این مسئول گفت: مازندران مهد پرورش و تربیت ورزشکاران رشته کشتی است و انتظار ما این است که در این رشته ورزشی شاهد رشد مثبت ورزشکاران سازماندهی شده باشیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران افزود: در حوزه ورزش کارگری انتظار بیشتری داریم ولی متاسفانه در این حوزه تا کنون ورزشکار ساماندهی شده نداشته و نداریم که جای تعجب دارد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران در ادامه گفت: از تعداد ۱۰۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده حدود ۴۰ هزار نفر ورزشکاران خانم هستند که رشد ۸ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

گوهردهی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده به ورزشکاران گفت: در شش ماهه نخست سالجاری در حوزه خدمات درمانی و رسیدگی به اسناد پزشکی، ۴۵۶ مورد ورزشکار آسیب دیده در سامانه ثبت شد که یا به آنها رسیدگی شده و یا در دست رسیدگی است و ۱۳ نفر نیز جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی تر به فدراسیون معرفی شدند.

وی تاکید کرد: رویکرد هیات پزشکی ورزشی مازندران ارائه خدمات به صورت منطقه ای در مازندران است بنابراین بلوک بندی خدمات در استان انجام شده تا ورزشکاران غرب استان برای دریافت خدمات مجبور به حضور در ساری و تهران نباشند.

گوهر دهی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال بیشترین آسیب را ورزشکاران رشته های فوتبال، کشتی، تکواندو داشتند، گفت: تاکنون به ۱۳۰ نفر از ورزشکاران و یا افراد جامعه ورزشی در کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی این هیات در ساری ارائه خدمت شده است که از این تعداد ۹۸ نفر مرد و ۳۲ نفر زن بوده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران افزود: در همین مدت نیز به ده نفر از قهرمان و افتخارآفرینان ملی پوش کشور که دارای رتبه های قهرمانی آسیایی و یا جهانی می باشند، در کلینیک هیات پزشکی ورزشی مازندران خدمات درمانی ارائه شده است.

وی به بازرسی از اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد ۵۷۱ مورد بازرسی از اماکن ورزشی صورت گرفته است که در ۹ مورد مواد نیروزا کشف و متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

گوهردهی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر ۷۶۰۰ مورد پوشش پزشکی مسابقات و تمرینات در سطوح مختلف و سنین متفاوت از سوی هیات های مختلف استان درخواست شده که همگی توسط همکاران و پزشکان و پزشکیاران این هیات پوشش داده شده اند، افزود: از این تعداد بالغ بر ۴۵۰۰ مسابقه و تمرین مربوط به ورزش آقایان و ۳۱۰۰ مورد مربوط به ورزش بانوان بوده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت: این هیات در شش ماه اول سالجاری یک مسابقه در سطح جام جهانی، ۱۱ مسابقه بین المللی و ۹ اردوی تیم ملی را که در مازندران برگزار گردیدند تحت پوشش پزشکی ورزشی قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سراسرس رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب که در مهرماه ۹۸ در ساری برگزار خواهد شد، افزود: در همین راستا با همکاری گروه طب ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و چند ارگان دیگر کنگره سراسری رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه‌های علوم ورزشی از ۱۰ تا ۱۲ مهر ماه سال جاری در پردیس دانشگاهی مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه در این کنگره به ورزش‌های رزمی و کشتی به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر ورزشکاران این دو رشته ورزشی تمرکز بیشتری شده است گفت: کنگره رویکرد پزشکی ورزشی در آسیب و سمینار تازه‌های علوم ورزشی برای دو گروه از مخاطبان برگزار می‌شود، مخاطبین اول، جامعه تخصصی پزشکی شامل رشته‌های طب اورژانس، ارتوپدی، پزشکی قانونی، طب فیزیکی و توانبخشی، جراحی مغز و اعصاب، پزشکی عمومی و گروه فیزیوتراپی و گروه علوم ورزشی هستند.

گوهردهی افزود: مخاطبان دوم شامل مخاطبان جامعه ورزش اعم از ورزشکاران، مربیان و داوران است.

وی گفت: در حاشیه این کنگره ، کارگاه‌هایی نیز برای هر دو گروه از مخاطبان برگزار می‌شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران آسیب سیستم اعصاب مرکزی، بازتوانی و حرکات اصلاحی، فیزیوتراپی و توانبخشی و ستون فقرات، مداخلات جراحی در آسیب، تغذیه ورزشی و کنترل وزن، رویکرد روانپزشکی و روانشناسی در ورزش، کفش ورزشی مناسب، دوپینگ و مکمل‌های غیرمجاز را از محورهای این کنگره دانست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ نفر در سامانه کنگره ثبت نام کردند، گفت: ارسال مقالات نیز تا ۳۰ شهریورماه سال جاری تمدید شده است که تا کنون حدود ۵۰ مقاله به کنگره ارسال و مقالات آن ها در حال داوری است.

گوهردهی با بیان اینکه محوریت این کنگره با هیات پزشکی ورزشی و گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و گروه علوم ورزشی دانشگاه مازندران است، گفت: پزشکان عمومی و متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی، دانشجویان علوم ورزشی و ورزشکاران و قهرمانان سه گروه هدف این کنگره است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 403707

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403707/جزئیات-برگزاری-کنگره-سراسری-رویکرد-پزشکی-ورزشی-آسیب-ساماندهی-بیش-۱۰۵-هزار-ورزشکار-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com