کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه برنامه های فرهنگی اولویت کمیته امداد باشد/لزوم برنامه ریزی برای سطوح مختلف جامعه

28 شهريور 1398 ساعت 10:50

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه کمیته‌ امداد باید برای سنین و سطوح مختلف جامعه برنامه داشته باشد گفت: همانطور که کمیته امداد برنامه‌های حمایتی برای سنین و اقشار مختلف دارد باید برنامه فرهنگی هم برای آنان داشته باشد.



به گزارش بلاغ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اقدامات گزارش‌شده در کمیته امداد نشان‌دهنده فعال‌بودن و پیشرو بودن این نهاد است اظهار کرد: کمیته امداد یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که امام راحل(ره) پیگیر راه‌اندازی آن شدند.
وی با بیان اینکه در هر ملتی از کارافتادگانی هستند، گفت: به همین خاطر نیاز است که نهادی به آنها رسیدگی کند تا در جامعه فعال باشند. کمیته امداد آستین بالا زده و کارهایی را آغاز کرده که بخشی از آن کمک‌های نقدی و غیرنقدی است و بخشی از کارها هم جنبه فرهنگی دارد که مهم‌تر از بخش دیگر است.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خیال نکنیم کسی که عضو کمیته امداد شد همیشه باید عضو باشد و کمک بگیرد افزود: ما باید این اعضا را توانمند کرده و به جامعه برگردانیم تا نه‌تنها کمک نخواهند بلکه توان کمک به دیگران هم داشته باشند؛ تا جایی که می‌شود اعضا را باید ساخت و به جامعه برگرداند.
وی با بیان اینکه کمیته‌ امداد باید برای سنین و سطوح مختلف جامعه برنامه داشته باشد اظهار کرد: همانطور که کمیته امداد برنامه‌های حمایتی برای سنین و اقشار مختلف دارد باید برنامه فرهنگی هم برای آنان داشته باشد؛ این برنامه فرهنگی سبب می‌شود کمک‌های مردمی درست استفاده شود و اثرگذاری بیشتر داشته باشد.
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: کمیته امداد افتخار نظام اسلامی است به شرطی که در جای خود درجا نزند و روز به روز ابتکارات بیشتری را به کار گرفته و برنامه‌ریزی کند.
وی بیان کرد: اگر برنامه‌های فرهنگی منظم باشد افرادی که آینده وارد جامعه می‌شوند برای جامعه سودمند خواهند بود؛ من بر خود وظیفه می‌دانم که هر روز به کمیته امداد کمک کنم.
 


کد مطلب: 403653

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403653/توسعه-برنامه-های-فرهنگی-اولویت-کمیته-امداد-باشد-لزوم-ریزی-سطوح-مختلف-جامعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com