کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موگرینی: اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات افغانستان حمایت می‌کند

28 شهريور 1398 ساعت 8:00

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با «اشرف غنی» با ابراز تاسف از توقف گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و آمریکا، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم و انتخابات افغانستان تاکید کرد.



به گزارش بلاغ،«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از گفت‌وگوی تلفنی «اشرف غنی» با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.
صدیقی گفت: موگرینی در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز سه‌شنبه کابل که منجر به کشته و زخمی شدن مردم افغانستان شد، با همدردی قربانیان، بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.
به گفته صدیقی، موگرینی بر روند صلح و آشتی به رهبری و مالکیت افغانستان برای برقراری صلح در افغانستان که راه را برای رفاه و صلح مردم این کشور فراهم می‌کند، تاکید کرد و گفت که در پی شکست مذاکرات آمریکا و طالبان و عدم آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، لزوم برگزاری انتخابات بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
صدیقی خاطر نشان کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست جمهوری در 28 سپتامبر عادلانه و شفاف برگزار شود.
به گفته سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، موگرینی با ابراز تاسف از توقف گفت‌وگوهای آمریکا- طالبان و بین الافغانی تاکید کرد گفت‌وگوهای صلح مستقیم میان دولت و طالبان برای صلح پایدار و با یک توافق متوازن که به نفع تمام افغان‌ها و همراه با آتش‌بس باشد،  تنها راه پیش روست. او در پایان بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از مردم افغانستان تاکید کرد.
 


کد مطلب: 403636

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403636/موگرینی-اتحادیه-اروپا-برگزاری-انتخابات-افغانستان-حمایت-می-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com