کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فروش «مخفیانه» ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول

27 شهريور 1398 ساعت 13:40

رسانه‌های ترکیه‌ای از فروش «مخفیانه» ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول پس از حادثه قتل جمال خاشقچی خبر دادند.



به گزارش بلاغ،دولت عربستان سعودی پس از حادثه قتل «جمال خاشقچی» نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول، این ساختمان را به شکل مخفیانه فروخت.
به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، عربستان پس از فروختن ساختمان کنسولگری خود در استانبول، مقر کنسولگری را به مکان دیگر منتقل خواهد کرد.
این رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که تصمیم ریاض برای تغییر مکان کنسولگری خود در استانبول در حالی گرفته می‌شود که دادستانی ترکیه خود را برای صدور فهرست اتهامات در آستانه اولین سالگر قتل خاشقچی در اکتبر آینده (دهم مهر) آماده می‌کند.
دیلی صاباح نوشت: صداهای ضبط شده در داخل ساختمان کنسولگری هنگام ارتکاب جنایت قتل خاشقچی، دولت عربستان را ابتدا بر آن داشت که تیم فنی آن برای پاک کردن حافظه دستگاه استراق سمع در ساختمان کنسولگری اقدام کند، اما تیم پس از بازگشت از ساختمان گزارشی را به دولت سعودی ارائه داده و در آن توصیه کرد که ساختمان کنسولگری تخلیه شود و این مساله باعث شد که وزارت خارجه عربستان تصمیم به تغییر مکان و در نتیجه فروش ساختمان بگیرد.
روزنامه مذکور به نقل از کارشناسان حقوقی خبر داد که به ساختمان کنسولگری همچنان به چشم قتل‌گاه جمال خاشقچی نگریسته می‌شود و اگر انتقالی صورت بگیرد، دادستانی استانبول می‌تواند برای انجام تحقیقات مفصل و جمع آوری مدارک و اسناد بیشتر اقدام کند.
منابع رسانه‌ای ترکیه می‌گویند که وزارت خارجه عربستان پس از فروش این ساختمان قصد دارد ساختمانی را در منطقه صاری‌یر در نزدیکی کنسولگری آمریکا در استانبول بخرد.
جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن‌پست دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسولگری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام‌های رده بالای سعودی، از جمله محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی است.
 


کد مطلب: 403606

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403606/فروش-مخفیانه-ساختمان-کنسولگری-عربستان-سعودی-استانبول

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com