کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد

27 شهريور 1398 ساعت 11:50

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه‌ریزی‌ها با هدف اجرای راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد تدوین شده است.



به گزارش بلاغ،بیژن رنجبر  در آیین اختتامیه دومین دوره تشکیلاتی آموزشی طرح شهید شهریاری اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری در دانشگاه آزاد اجرای راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط رهبر فرزانه انقلاب اعلام و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد: موتور پیشگام اجرای این بیانیه استفاده از جوانان نخبه، متعهد، کارآمد، متخصص و انقلابی است.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و پژوهش بیان کرد: از این رو در دانشگاه آزاد به دنبال جذب اساتید جوان، کارآمد، متخصص، نخبه و انقلابی هستیم.
رنجبر با اشاره به راهبردهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد‌: این راهبردها شامل عزت ملی، مرزبندی با دشمن، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، سبک زندگی و علم و پژوهش است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه علم و فناوری در ۴۰ سال نخست انقلاب دستاوردهای بسیار زیادی به ارمغان آمده که از آن جمله می‌توان به وجود میلیون‌ها تحصیل‌کرده و هزاران واحد دانشگاهی اشاره کرد.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و پژوهش افزود: با وجود حرکت مناسب دانشگاه‌ها در مرزهای دانش و چاپ نشر و مقالات، اما عملکرد واحدهای دانشگاهی در حوزه‌های فناوری، نوآوری و تولید محصولات حرکت‌های برجسته در حوزه دفاعی رخ داده است.
رنجبر در ادامه آشنایی با برخی از نقاط ضعف موجود در دانشگاه‌ها تاکید کرد: عدم تاکید بر نیازهای کشور، ضعف در شفافیت نظارت و ارزیابی، وجود نگرش کمی‌گرا و یکسان‌نگری و بی‌توجهی به شایسته‌سالاری از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که در دانشگاه وجود دارد.
وی با تاکید بر حرکت دانشگاه آزاد به سمت حذف نقاط ضعف و وضعیت مطلوب خاطر نشان کرد: تاکید و توجه بر حفظ، جذب و به‌کارگیری اساتید جوان، متدین، خودباور و خلاق در تولید علم و فناوری، ایجاد ساز و کارهای انگیزشی در جذب اعضای هیأت علمی و مشارکت‌طلبی در فعالیت‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی از مهمترین اولویت‌های کاری در جهت حرکت به سمت وضعیت مطلوب است.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و پژوهش گفت: نهادینه شدن نظام شایسته سالاری ضابطه‌مند و رعایت ضوابط کیفی در نظام ارتقا اعضای هیات علمی از دیگر اولویت‌ها است.
رنجبر با تاکید بر اینکه باید نگرش لایه‌ای به راهبردها در بیانیه گام دوم را به اصول و شاخص ها منتقل کرد، ادامه داد: رستاخیز و انقلاب علمی، عدالت و مبارزه با فساد باید در دانشگاه‌ها و در زمینه جذب اساتید شاخص‌سازی شود.
وی اظهار کرد: از این‌رو حفاظت از استقلال و آزادی، حفظ شتاب علمی کشور، جهت‌گیری علم و پژوهش به سمت قدرت و ثروت از اولویت‌هایی به شمار می‌رود که در این زمینه دیده شده است.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت در مرزهای دانش در دانشگاه‌ها گفت: معنویت، اخلاق و جهاد هوشمندانه و همه جانبه در جهت ارتقاء سبک زندگی از دیگر موارد یاد شده در بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در جذب اساتید مورد توجه قرار گیرد.
رنجبر با اشاره به اینکه در برخی از دانشگاه‌ها حفظ و شتاب علمی به سمت واگرایی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: این موضوع در دانشگاه آزاد به سمت همگرایی پیشرفته است.
 


کد مطلب: 403595

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403595/اجرای-راهبردهای-هفتگانه-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-دانشگاه-آزاد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com