تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۵۸۶
سخنگوی جنبش انصارالله با بی‌اعتبار خواندن اظهارات مقامات آمریکایی درباره حل سیاسی بحران یمن گفت که «واشنگتن خواستار دیدار و گفت‌وگو با ما شده است، ولی ما مذاکره صرف مذاکره را نمی‌خواهیم».
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز سه‌شنبه با شبکه الجزیره گفت‌وگو و درباره آخرین تحولات مربوط به یمن اظهارنظر کرد.
وی در ابتدای این گفت‌وگو به مساله درخواست آمریکا از انصارالله برای انجام مذکره بین دو طرف پرداخت و گفت که صنعاء به دنبال انجام مذاکره‌ای که صرفا برای مذاکره صورت گرفته باشد، نیست.
وی تاکید کرد که آمریکا از ما درخواست مذاکره برای حل بحران یمن کرده، اما اعتباری به این درخواست طرف آمریکایی نیست و ما نمی‌خواهیم مذاکره را فقط برای مذاکره انجام دهیم.
عبدالسلام در ادامه به موضوع خروج تدریجی نیروهای اماراتی از یمن اشاره کرد و گفت که «امارات از یمن خارج نشده است، بلکه به منظور در امان ماندن از حملات ما سعی در انحراف افکار عمومی دارد».
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه بدقولی امارات در خروج نیروهایش از یمن روز به روز پررنگ‌تر می‌شود، اعلام کرد که «امارات اکنون بیش از هر زمان دیگری باید هدف قرار بگیرد».
محمد عبدالسلام تاکید کرد که «در عین حال امیدواریم که تصمیم امارات در عقب‌نشینی از یمن جدی باشد و ما مراقب این مساله هستیم».
عبدالسلام که ریاست مذاکره صلح را در دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء بر عهده دارد، اظهار داشت که در حال حاضر هیچ گونه مذاکره واقعی بین یمن و عربستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه «شرط اساسی برای حل سیاسی بحران یمن، توقف تجاوزات ائتلاف سعودی است»،‌ افزود: «عربستان خواهان گفت‌وگو نیست، بلکه خواهان تجزیه و تقسیم یمن است».
سخنگوی انصارالله گفت که «عربستان سعودی یک کشور متجاوز است و نزدیک‌ترین و بهترین راه‌حل برای برقراری صلح در یمن، توقف تجاوزات است. ما خواستار صلح و مذاکره هستیم، اما نه در شرایطی که یمن زیر آتش و بمب قرار دارد».
وی تاکید کرد که «یمن در هدف قرار دادن کشورهای متجاوز به یمن و کشورهای عضو ائتلاف سعودی، خط قرمز نمی‌شناسد. کسانی که جنگ را در یمن شعله‌ور کردند، باید عواقب آن را هم بپذیرند».
رئیس هیات مذاکرات صنعاء تصریح کرد: «هدف قرار دادن شرکت نفتی آرامکو، پاسخی طبیعی یمن به تجاوزات عربستان بود».
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما