تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۵۸۰
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه منتظر حقیقی باید خود را به امام زمان خود برساند، گفت: منتظران باید در راستای مقاومت، ظلم ستیزی و همراهی با امام و نائب امام برای پیوستن به یاران حضرت موعود حرکت کنند‌.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری  در گفت‌وگو با خبرنگار  در رشت با اشاره به ارتباط و  پیوند عظیم عاشورا و مهدویت اظهار کرد: عاشورا و انتظار یادآور ارتباط و پیوند دو حرکت عظیم از سوی دو انسان بی‌نظیر و معصوم است، از این رو؛ پیوند عمیق بین جریان کربلا و ظهور حضرت مهدی موعود (عج) قابل تأمل است.
وی با تأکید بر اینکه کربلا نشانه‌ای برای منتظران مهدی موعود(عج) خواهد بود، گفت: در واقعه کربلا عده‌ای منتظر امام زمان خویش بودند و زمانی که امام حسین علیه السلام از مکه حرکت کردند تنها به انتظار امام خود نشسته بودند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان منتظران امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا را به سه گروه تقسیم کرد و افزود: عده‌ای از منتظران خودرا به ولی‌شان رساندند و عده‌ای نیز منتظر ماندند تا ولی خود را با آنها رسانیده و عده‌ای هم با سختی خود را به امام زمان خویش رسانیدند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که منتظر مانده تا ولی، خود را به آنها برسانند خسارت دیدند، گفت: این خسارت دیدگان نتوانستند امام خود را دیده و خود را به ایشان برسانند لذا جزو توابین در تاریخ قرار گرفتند.
وی با اشاره به منتظرانی که به سختی خود را به امام حسین علیه السلام رسانیدند، تصریح کرد: عده‌ای نیز مانند عابس منتظر امام زمان خویش نماند و در شرایط سخت نیز خود را به امام خویش نرساند، چراکه او به محض اطلاع از  حرکت امام(ع) از مکه به سمت کوفه، از کوفه بیرون آمده و به سمت امام(ع) حرکت کرد تا ایشان  را همراهی کند.
تسخیری با تأکید بر پیوند عمیق منتظران امام معصوم (ع) در کربلا و منتظران حضرت موعود (عج) افزود: با توجه به تقسیم بندی سه گانه منتظران امام معصوم در واقعه عاشورا، می‌توان دریافت که منتظران باید خود را به امام خویش رسانیده تا خود را همراه ایشان کنند چرا که اگر بنشینند تا امام معصوم، خود را به آنها برساند قطعاً جزو توابین قرار گرفته و سعادت یاری امام را نخواهند داشت.
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه منتظر حقیقی باید خود را به امام زمان خود برساند، گفت: منتظران باید در راستای مقاومت، ظلم ستیزی و همراهی با امام و نائب امام  برای پیوستن به یاران حضرت موعود حرکت کنند‌.
به گزارش فارس، خبرگزاری فارس گیلان با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار دارد که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشد و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشراخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آورد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما