کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«قیس سعید علی» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس راه یافتند

27 شهريور 1398 ساعت 8:40

کمیته عالی مستقل انتخابات تونس نتایج دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد که طبق آن هیچ کدام از نامزدها نتوانستند اکثریت آراء را از آن خود کنند.



به گزارش بلاغ،هیأت عالی مستقل انتخابات تونس روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری درصد آرای کشب شده از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و گفت که از میان هفت میلیون واجد شرایط، بیش از چهار میلیون در انتخابات شرکت کرده‌اند.
به گزارش شبکه الجزیره، بنا بر اعلام این کمیته «قیس سعید علی» (نامزد مستقل) با ۱۸.۴ درصد و «نبیل القروی» (حزب قلب تونس) با ۱۵.۶ درصد آراء به دور دوم راه یافتند.
 

 
همچنین «عبدالفتاح مورو» با ۱۲.۹ درصد، از جنبش اسلامی «النهضه» از شمار افرادی است که از راهیابی به دور دوم باز مانده‌اند. «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور اسبق تونس نیز تنها توانسته سه درصد آراء را کسب کند. او پیش از این شکست خود را در انتخابات پذیرفته بود.
 دور دوم انتخابات قرار است پیش از ۱۳ اکتبر آتی (۲۱ مهر) برگزار شود.
انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره، یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ تونس و دومین انتخابات پس از انقلاب سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود. «محمد باجی قائد سبسی» رئیس‌جمهور سابق این کشور در سوم مرداد گذشته در سن ۹۲ سالگی درگذشت.
اما درباره «قیس سعید» که بیشترین شانس را برای پیروزی نهایی در دست دارد؛ باید گفت که او به عنوان نامزد ضد صهیونیستی شناخته می‌شود. او پیش از این گفته بود: «هر کس با دشمن اسرائیلی تعامل می‌کند، خائن است و خیانت او نیز خیانت بزرگی است که بایستی مؤاخذه شود و اگر دستگاه قضایی امروز او را مؤاخذه نکند فردا ملت او را مؤاخذه خواهد کرد.»
 


کد مطلب: 403576

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403576/قیس-سعید-علی-نبیل-القروی-دور-دوم-انتخابات-ریاست-جمهوری-تونس-راه-یافتند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com