تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۰۳۵۲۱
با برگزاری رقابت‌های 3 وزن پایانی کشتی فرنگی مشخص شد که برای پنجمین سال متوالی فرنگی کاران کشورمان نتوانستند به دیدار نهایی راه پیدا کنند.
۰
plusresetminus
غیبت فرنگی‌کاران ایرانی در فینال جهانی 5 ساله شد از دست رفتن 3 سهمیه المپیک در قزاقستان

در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2019 نورسلطان قزاقستان، رقابت‌های اوزان 60، 77 و 130 برگزار شد و نمایندگان کشتی ایران به رقابت با حریفان خود پرداختند. دیروز با برگزاری رقابت‌های نیمه‌نهایی این سه وزن مشخص شد که به مانند دور روز قبل، نمایندگان ایران جایی در فینال مسابقات جهانی ندارند، تا حسرت رسیدن به فینال جهانی برای کشتی فرنگی ایران 5 ساله شود. 5 سال قبل بود که حمید سوریان به فینال رقابت‌های جهانی 2014 صعود کرد و آخرین نشان طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را صید کرد.

همچنین بازی برگزاری رقابت‌های دیروز مشخص شد فرنگی‌کاران ایران در کسب سه سهمیه المپیک اوزان، ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم ناکام ماندند و باید در مسابقات گزینشی المپیک بدنبال این سه سهمیه باشند.

نجاتی سهمیه گرفت اما به فینال نرسید
دیروز در وزن 60 کیلوگرم که ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد‌هایتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد و در سومین مبارزه نیز 7 بر صفر سئونگ‌هاک کیم دارنده مدال برنز جهان 2017 از کره جنوبی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.

نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ایوو آنگلوف کشتی‌گیر کهنه‌کار بلغار و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه نهایی موفق شد سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد.

علیرضا نجاتی در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز امروز (سه‌شنبه) به روی تشک می‌رود.

شکست ناباورانه گرایی برابر حریف سوئدی
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی و برنز جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کیم‌هیون‌وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی پیکار کرد. گرایی در حالی که در مسابقات قهرمانی آسیا ۸ بر صفر به این کره‌ای باخته بود، در قزاقستان انتقام سختی از او گرفت و در حدود دو دقیقه او را ۸ بر صفر شکست داد و به یک برد ارزشمند رسید.

گرایی در دومین مبارزه برابر الوین مورسالیف دارنده 2 مدال برنز جهان از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع 7 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی یک چهارم نهایی شد. در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر آلکس کسیدیس از سوئد به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه عجیب ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

با صعود رقیب سوئدی گرایی به فینال، او از صبح امروز در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز و سهمیه المپیک به رقابت با حریفانش می‌پردازد.

سد کوبایی برای رسیدن قاسمی به فینال
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی‌گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست ۳-۱ داوید از جمهوری چک را شکست داد. قاسمی منجزی در دومین کشتی به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس‌انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در سومین مبارزه برابر حریف ازبک ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن راهیابی به نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شد. قاسمی منجزی در سال ۲۰۱۶ هم سهمیه المپیک گرفت اما ملی‌پوش ایران در المپیک ریو نبود.

قاسمی منجزی در دیدار نیمه نهایی به مصاف اسکار پینو هندز از کوبا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

به این ترتیب هیچ کدام از ۱۰ فرنگی‌کار ایران نتوانستند راهی فینال رقابت‌های جهانی شوند تا حسرت حضور در فینال جهانی برای کشتی فرنگی ایران ۵ ساله شود.

تاب و ساروی به سهمیه المپیک نرسیدند
اما در رقابت‌های شانس مجدد سه وزن دوم، حامد تاب در گروه بازنده‌های وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف میهای میهوت از رومانی رفت که ۵ بر ۳ شکست خورد تا از دور رقابتها کنار رود و به سهمیه المپیک هم نرسد. روز یکشنبه نیز رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم حذف شد تا در این وزن نیز سهمیه المپیک را در رقابت‌های جهانی از دست دهیم. محمد‌هادی ساروی ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته بهترین چهره ایران بود، در شانس مجدد به مصاف برنده ترکیه و فنلاند می‌رود که در صورت کسب پیروزی در این مسابقه، سهمیه المپیک خواهد گرفت.

در وزن 97 کیلوگرم، محمد‌هادی ساروی که روز یکشنبه با شکست ۴-۳ برابر آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان راهی گروه بازنده‌ها شده بود، برابر جنک ایلدم دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. ساروی اگر به مسابقه رده‌بندی می‌رسید، سهمیه المپیک را به‌دست می‌آورد.

با این حساب کشتی فرنگی ایران در کسب سه سهمیه المپیک در اوزان، ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم ناکام ماند و باید در مسابقات گزینشی المپیک بدنبال این سه سهمیه باشد. به ۶ نفر برتر ۶ وزن المپیکی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق خواهد گرفت و کشتی‌گیرانی که از مسابقات جهانی سهمیه المپیک نگیرند، باید در مسابقات گزینشی حضور پیدا کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴