تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۶۵
صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور در 5 ماهه امسال بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که به لحاظ حجمی 60 هزار 737 تن محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،مبادلات بازرگانی نشان می‌دهد میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و بدون صادرات تجارت چمدانی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است که به لحاظ حجمی 60 هزار و 737 تن محسوب می شود.
در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش 29.86 درصد در وزن و کاهش ۹.۱۴ درصد در ارزش دلاری داشته است.
همچنین میزان واردات کشور در این مدت با کاهش ۱۱ صدم درصد در وزن و ۶.۸۳ درصد در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ به ارقام ۱۷ میلیارد و 739 میلیون دلار رسیده است.
*کشورهای عمده مقصد صادرات
در ۵ ماه نخست سال ۹۸ بیشترین میزان صادرات کشور مقصد کشور چین با رقمی بالغ بر ۴ میلیارد و 435 میلیون دلار و سهم 24.91 درصد عراق با ۳ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار و سهم 21.95 درصد ترکیه با دو میلیارد و 470 میلیون دلار و سهم 13.88 درصد امارات متحده عربی با یک میلیارد و 667 میلیون دلار و سهم 9.36 درصد و کشور افغانستان با ۸۹۸ میلیون دلار و سهم 5.04 درصد از کل ارزش صادرات را داشتند.
*کشورهای عمده طرف واردات
در این مدت چین، با اختصاص رقم ۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار در جایگاه نخست قرار دارد همچنین کشور امارات با ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار و ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۱۸ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم را دارا هستند و در ادامه هند با یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و آلمان با ۸۶۵ میلیون دلار جزو کشورهای عمده طرف معامله واردات بودند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲