تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۶۱
ملی‌پوش پرافتخار پاراتکواندو استان قم در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو بین برترین‌های این رشته جالی گرفت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،چهره موفق سال‌های اخیر پاراتکواندو استان قم در میادین داخلی و برون‌مرزی محمدرضا شعبانی است که سابقه حضور در رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و بین‌قاره‌ای این رشته را دارد و از این مسابقات موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز شده است.
شعبانی نخستین ورزشکار رشته پاراتکواندو در استان قم است که با توجه به استعداد و توانمندی بالای خود در این رشته پیشرفت کرده و اکنون یکی از چهره‌های شاخص تیم ملی کشورمان به شمار می‌رود، ورزشکاری که با تداوم موفقیت‌های خود حتی می‌تواند برای نخستین‌بار سهمیه بازی‌های پارالمپیک را از این رشته برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.
چهره شاخص پاراتکواندو استان قم بعد از درخشش در پیکارهای 2019 قهرمانی آسیا و کسب مدال طلای این پیکارها، جایگاه خود را در جدیدترین رنکینگ پاراتکواندو جهان ارتقاء داد و در کنار چهار هوگوپوش ایران که در صدر رده‌بندی برترین‌های دنیا قرار دارند، در وزن خود مکان پنجم را در اختیار گرفته است.
این ورزشکار موفق در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان پاراتکواندوکار وزن منهای 75 کیلوگرم تیم کشورمان به میدان رفت و طلایی شد، وزنی که اکنون در رده‌بندی فدراسیون جهانی جایگاه پنجم آن را در اختیار دارد، رتبه‌ای که با کسب 43/94 امتیاز به عنوان برترین پاراتکواندوکار ایرانی این وزن در اختیار شعبانی است.
تیر ماه امسال که پیکارهای پاراتکواندو 2019 قهرمانی آسیا در شهر امان پایتخت اردن به انجام رسید، محمدرضا شعبانی در وزن منهای 75 کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت و فینال را برابر حریف اهل قزاقستان برگزار کرد که با برتری قاطع 12 بر یک مقابل وی مقتدرانه قهرمان قاره کهن شد تا بدین‌ ترتیب نخستین طلایی تاریخ پاراتکواندو قم در مسابقات قهرمانی آسیا لقب بگیرد و یکی از بخت‌های اصلی ورزش قم برای گرفتن سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲