تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۵۹
علیرغم مجوز ترامپ برای استفاده از ذخایر نفت آمریکا برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت، برخی منابع از افزایش 19 درصدی قیمت نفت خام برنت در معاملات روز دوشنبه خبر داده‌اند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شبکه خبری بی بی سی گزارش داد که قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در بازار سنگاپور در آغاز معاملات روز دوشنبه با 19 درصد افزایش به 71 دلار و 95 سنت افزایش یافته است که بالاترین رقم طی4 ماه گذشته محسوب می‌شود.
قیمت نفت خام برنت طی روزهای گذشته حدود 60 دلار بوده است.
شبکه سی ان بی سی نیز گزارش داد که قیمت نفت «وست تگزاس اینترمدیت»(WTI) نیز با 15 درصد افزایش به 63.34 دلار افزایش یافته است. 
خبرگزاری رویترز علت این افزایش ناگهانی را حملات پهپادی نیروهای انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خوانده است و نوشته است که در نتیجه این حملات 5 درصد عرضه نفت به بازارهای جهانی کاهش یافته است. 
منابع سعودی روز گذشته از اختلال گسترده در روند تولید نفت و گاز طبیعی این کشور خبر داده بودند. 
پایگاه خبری بلومبرگ با بیان اینکه 5 درصد از نفت مورد نیاز بازار یعنی حدود 5.7 میلیون بشکه در روز دچار اختلال شده است نوشت: این بدترین شوک برای بازارهای نفتی از زمان حمله صدام، دیکتاتور معدوم عراق، به کویت در سال 1990 است. 
بلومبرگ می‌گوید، این میزان از دست دادن نفت حتی از کسری عرضه نفت ایران، ناشی از انقلاب اسلامی در سال 1979 نیز بیشتر است. 
در تازه ترین ارزیابی، شرکت انرژی انگلیسی Aspect در تحلیل خود در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان سعودی اعلام کرده است که 18 درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود 50 درصد از تولیدات نفت مایع عربستان سعودی بعد از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.
علیرغم آنکه آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود اعلام کرده است که عرضه نفت به بازار جهانی به میزان کافی در حال انجام است و سعودی‌ها ادعا کرده‌اند که می‌توانند عرضه نفت را مجددا در مدت زمان کوتاهی افزایش دهند اما حمله یمنی‌ها به تاسیسات البقیق می‌تواند باعث افزایش قیمت جهانی نفت شود.
بخشی از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ممکن است در پی حمله به تاسیسات فرآوری نفت البقیق قیمت نفت حتی سه رقمی شود. 
افزایش قیمت جهانی نفت در حالیست که رئیس جمهور آمریکا بامداد دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت این کشور را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت صادر کرده است. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد من مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام. به اندازه‌ای که بازارها نفت کافی داشته باشند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲