تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۵۸
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد من مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام. به اندازه‌ای که بازارها نفت کافی داشته باشند. 
ترامپ در ادامه اضافه کرد: تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم. اقدامات بعدی بستگی به راستی آزمایی دارد، اما منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که آنها چه کسی را مقصر این حمله می‌دانند و تحت این شرایط به جلو پیش خواهیم رفت..
ترامپ در بخش دیگر از توئیتهای شبانه خود نوشت: «رسانه‌های جعلی می‌گویند که من به دنبال دیدار با (مقامات) ایران هستم، بدون شروط. این یک توضیح نادرست است.مثل همیشه.»
مواضع ضد و نقیض ترامپ درباره ایران در حالیست که یک مقام کاخ سفید یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شده بود احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در نیویورک وجود دارد.
روز شنبه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با 10 فروند پهپاد تهاجمی به تاسیسات فرآوری نفت در منطقه البقیق عربستان حمله کردند.
در نتیجه حملات نیروهای انصارالله بخشی از صادرات نفتی عربستان سعودی دچار اختلال شده است. 
برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ممکن است در پی حمله به تاسیسات فرآوری نفت البقیق قیمت نفت حتی سه رقمی شود.
در تازه ترین ارزیابی، شرکت انرژی انگلیسی Aspect در تحلیل خود در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان سعودی اعلام کرده است که 18 درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود 50 درصد از تولیدات نفت مایع عربستان سعودی بعد از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲