کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان: روابط شخصی‌ام با ترامپ باعث حل اختلافات دو کشور شده است

25 شهريور 1398 ساعت 10:30

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه روابط شخصی وی با رئیس جمهور آمریکا موجب حل اختلافات دو کشور درباره خرید اس-400 شده است گفت که در زمینه خرید سامانه پاتریوت با ترامپ رایزنی کرده است.



به گزارش بلاغ،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در گفت‌وگوی تلفنی خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که دو هفته پیش انجام شده است درباره خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت رایزنی کرده است.
وی در ادامه تاکید کرد که روابط شخصی وی با ترامپ موجب حل و فصل اختلافات موجود میان واشنگتن و آنکارا در زمینه خرید سامانه اس-400 از روسیه شده است. 
پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که در صورت خرید سامانه اس-400 توسط ترکیه، آمریکا فروش جنگنده‌های اف-35 و همچنین سامانه پاتریوت به ترکیه را متوقف خواهد کرد. 
اردوغان به رویترز گفته، «من به آقای ترامپ گفتم، اینکه ما یک بسته حاوی صدها موشک اس-400 خریدیم موضوع خاصی نیست، ما می‌توانیم مقدار زیادی هم سامانه پاتریوت بخریم. ترامپ به من گفت که آیا شما کاملا جدی هستید؟ من هم گفتم بله کاملا.»
اردوغان در ادامه اضافه کرد که به رئیس جمهور آمریکا گفتم زمانی که به واشنگتن سفر کردم درباره جزئیات آن(خرید پاتریوت) با یکدیگر بیشتر صحبت خواهیم کرد. 
 


کد مطلب: 403457

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403457/اردوغان-روابط-شخصی-ام-ترامپ-باعث-حل-اختلافات-دو-کشور-شده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com