تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۱۷
اتحادیه عرب بدون اشاره به حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن، مدعی شد که حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو تهدید امنیت ملی کشورهای عربی است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،دبیرخانه اتحادیه عرب شب گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را «تنش ‌آفرینی خطرناک» توصیف کرد.
به نوشته پایگاه خبری مصری الیوم، در این بیانیه اتحادیه عرب با تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن؛ مدعی شد که پذیرش مسئولیت حمله به تأسیسات آرامکو نشان دهنده این است که تصمیم حمله از سوی تهران گرفته شده است و ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند.
این سازمان که تا کنون هیچ کدام از حملات ائتلاف سعودی به یمن را محکوم نکرده، حمله پهپادی به آرامکو را نشانه وابستگی انصارالله به کشورهای خارجی دانست و مدعی شد که این جنبش ارتباطی به مردم یمن ندارد!.
در این بیانیه همچنین آمده است که در نشست اخیر اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه، حمایت کامل این سازمان از عربستان سعودی اعلام و بر حمایت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در قبال تهدیدات تأکید شده است.
متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات تلافی‌جویانه یمنی‌‌ها به تأسیسات آرامکو که روز گذشته (شنبه) با ده فروند پهپاد صورت گرفت، پیش از این نیز از سوی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز ادعا شده بود. (جزئیات بیشتر)
اتحادیه عرب در طول چهار سال گذشته نه تنها هیچ کدام از حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمن را محکوم نکرده بلکه به تریبون تبلیغاتی و بازوی دیپلماتیک سعودی‌ها تبدیل شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲