کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه باید پاسخ‌گوی همه مسائل زنان باشد/ اسلام معتقد به حضور زنان در اجتماع است

24 شهريور 1398 ساعت 18:40

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: حوزه تراز انقلاب حوزه پاسخ‌گو به مسائل زنان جهان است، برای آن که این اتفاق مهم به سرانجام برسد باید فعالیت‌های پژوهشی با نشاط و شدت بیشتر صورت بگیرد و نخستین قدم در این مساله پژوهشگری است.



به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور پیش از ظهر امروز در آیین گردهمایی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: حوزه‌ای رو سفید است که مردانش سر به دار و زنانش پیام‌رسان اهداف نظام اسلامی، مکتب اهل‌بیت و آیین اسلام باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: حوزه علمیه موفقیت خود را در خدمت گزاری به مردم در پیگیری وظایفی که بر عهده‌دار است، دارد و همیشه در موقع مناسب تصمیم درست را گرفته و راه صحیح را رفته است.
وی متذکر شد: امروز وظیفه ما توجه به اشارات دست مقام معظم رهبری است، ایشان از ما استواری و مقاومت می‌خواهند و به طریق اولی از حوزه‌های علمیه استوارسازی و مقاومت سازی مردم را انتظار دارد. 
بهجت‌پور افزود: حوزه در این لحظه تاریخی باید مردم را برای مقاومت در عرصه فرهنگ و اقتصاد آماده کند، امروز چشم بسیاری از ضعیف نگه داشته شدگان جهان به حرکتی است که در این کشور و با رهبری، رهبر انقلاب در حال انجام است بنابراین مراقب باشیم حوزه‌ای که مشغول فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است توجه به خواسته‌های ایشان داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور  تصریح داشت: گام دوم انقلاب کلیدش زده شد و پس از ۴۰ سال فعالیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم اما ما باید تمدنی اسلامی، فاخر و دارای بیشترین قدرت قرآنی و منطقی و جامع‌ترین فضایل در ابعاد مختلف علمی، فناوری و توسعه در ابعاد مختلف زندگی مردم را داشته باشیم.
وی ابراز داشت: حوزه علمیه باید نقش خود را در این میانه پیدا کند، نقش ما به عنوان حوزه علمیه بر آن اموری است که موجب شده تا امروز سربلند حرکت کنیم، یعنی باز کردن دریچه مردم به میل عالم و مدیریت ماده و هستی بر اساس توجه به معنویت و ساخت یک نظام اخلاقی که بر پایه‌های قرآن استوار، وظیفه‌ای که باید حوزه‌های علمیه به انجام برساند و اگر این اتفاق نتیجه برسد، حوزه کانون اصلی توجه و پیشرفت خواهد بود، در این صورت مطمئن خواهیم بود که پیشرفت ما در مقابل آسیب‌ها و حرکات تک بعدی مصون است.
بهجت‌پور خاطر نشان کرد: ما در نقطه تاریخی رسیدن به قله هستم، تحولات سیاسی، اجتماعی و...نشان می‌دهد که تولد یک تمدن عظیم در حال شکل‌گیری و انجام است و دشمن به همین نسبت تمرکز و قوایش را جمع خواهد کرد تا مقابل این پیشرفت بایستد و مانع آن شود، ما به عنوان حوزه علمیه موظف به یاری و ادامه فعالیت‌های منجر به نتیجه و رصد امور دشمن هستیم.
وی تاکید داشت: باید مراقب بود تا حاشیه‌ها را برای ما بزرگ نکنند چرا که کار دشمن این است تا توجه ملت ما را از امور اصلی به کارهای جزئی هدایت کند، برای مراجع تقلید و علما اسلام چیزی به اندازه حیا و رعایت پاکدامنی و حفظ شئونات زنان این مرز بوم اهمیت ندارد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور متذکر شد: اسلام معتقد به حضور زنان در اجتماع دارد اما حضور اجتماعی زن  باید همراه با رعایت حریم‌هایی باشد تا به او آسیب نزند بنابراین اگر در مسأله‌ای نگرانی‌هایی وجود دارد، باید نگرانی‌ها را رفع کرد.
وی در ادامه تاکید داشت: ما بسیار متأسف هستیم که دختری از دختران این مرز بوم به هردلیلی حتی خودسوزی کشته شود و دشمن از این مسأله سوءاستفاده و به عقد گشایی بپردازد و این امر می‌طلبد تا هوشیاری ما مانع به ثمر نشستن اهداف شوم دشمن شود و حوزه‌های علمیه هوشیارانه مراقبت اقدامات دشمن را داشته باشد و آن در نطفه خفه کند.
بهجت‌پور اضافه کرد: حوزه علمیه‌ای سرافراز خواهد بود که امر پشتیبانی، روابط اداری، فعالیت علمی و تربیتی آن و... ابتدا در مدرسه شکل بگیرد و ما به عنوان راهبرد اصلی خود تحت عنوان مدرسه محوری تمام تلاش خود را قرار خواهیم داد تا آن چه در مدرسه اتفاقاً می‌افتد با دقت و کمال بیشتر باشد، حوزه علمیه نباید گرفتار حرکات نمایشی شود، بنابراین باید نگاهمان به مدرسه معطوف شود و تلاش‌ها زمانی  پیروز خواهد بود که فعالیت‌های مذکور در مدرسه شکل گرفته باشد و چرخ آن به خوبی بچرخد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان داشت: بزرگ‌ترین رسالت حوزه، رسالت اجتماعی آن است، هر طلبه باید یک کنش گر علمی و اجتماعی باشد چرا که ما درس نمی‌خوانیم  تا یک مدرکی بگیریم و به خانه برگردیم بلکه درس می‌خوانیم تا نقش‌های اجتماعی ویژه زنان را تحت پوشش قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: هزاران مساجد و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در کشور وجود دارد که باید از حضور زنان پرورش یافته در حوزه علمیه استفاده شود، مسؤولان فرهنگی کشور باید بدانند که یکی از نقش خواهران امداد فرهنگی است چرا که کشور در مسائل سختی چه به لحاظ فرهنگی، چه بلاهای طبیعی، آسیب‌های اجتماعی و...با آن مواجه است، به عنوان سفیران یاوران خانواده‌های پروبال شکسته است که باید نقش خود را ایفا کنند و این فرصت ها باید توسط همه کسانی که دلسوز اصلاح امور هستند، قدر دانسته و از فرصت‌های پیش آمده در حوزه‌های علمیه استفاده کنند.
بهجت‌پور افزود: امروز حوزه علمیه خواهران در مسأله پذیرش، تمرکز بر روی گزینش را آغاز کرده است و تلاش ما بر این است تا  به صورت دست چین وبا شناخت استعدادهای مناسب داوطلبان را به حوزه علمیه دعوت کنیم و از حضور طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف بهره شویم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح داشت: حوزه تراز انقلاب حوزه پاسخ گو به مسائل زنان در کشور، جهان اسلام و جهان است، برای آن که این اتفاق مهم به سرانجام برسد باید فعالیت‌های پژوهشی با نشاط و شدت بیشتر صورت بگیرد و نخستین قدم در این مسأله اعتلای قدرت پژوهشگری است.
وی در ادامه ابراز داشت: اگر حوزه علمیه خواهران صرفاً در سقف‌های کوتاه بسته شود و عملکرد خواهران حوزه فعالیت‌هایشان بسنده به تبلیغات عمومی و نه حتی تخصصی باشد، هیچگاه جایگاه حل مسائل زنان را نه تنها در کشور بلکه در جهان هم پیدا نخواهد کرد.
بهجت‌پور در پایان گفت: حوزه باید بتواند به خوبی ودر زمان اندک تغییر و تحول را در مردم ایجاد کند و این به مطالعه عمیق در حوزه فرهنگ و پژوهش در زمینه دینی نیاز دارد، حوزه باید چشم نگرانی نسبت به رضایت مولا و صاحبش امام زمان (عج) داشته باشد.
 


کد مطلب: 403406

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403406/حوزه-باید-پاسخ-گوی-همه-مسائل-زنان-باشد-اسلام-معتقد-حضور-اجتماع

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com