تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۴۰۴
وزیر خارجه ایران در واکنش به اتهام‌زنی بی سند واشنگتن به تهران درباره حمله پهپادی یمن به عربستان سعودی گفت: «مایک پامپئو بعد از ناکامی در فشار حداکثری (علیه ایران) به فریبکاری حداکثری روی آورده است».
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره دست داشتن ایران در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.
وزیر خارجه ایران در پیام توییتری امروز یکشنبه خود نوشت: «مایک پامپئو بعد از ناکامی در (سیاست) "فشار حداکثری" (علیه ایران)، دارد به "فریبکاری حداکثری" روی می‌آورد. ایالات متحده و مشتریانش در یمن به خاطر این توهم که  برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر نمی‌شود، گیر افتاده‌اند».
محمد جواد ظریف افزود: «اتهام زدن به ایران باعث پایان فاجعه نخواهد شد [اما] قبول پیشنهاد آوریل 2015 ما برای پایان جنگ و آغاز گفت‌وگو ممکن است [منجر به پایان فاجعه شود]».
این پیام توییتری پاسخی به پیام توییتری شب گذشته وزیر خارجه آمریکا بود که در آن او بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ایران را به دست داشتن در پاسخ پهپادی موفق یمنی‌ها به متجاوزان سعودی متهم کرد.
مایک پامپئو مدعی شده بود: «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش (در یمن)، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، ‌وجود ندارد».
اشاره ظریف به «پیشنهاد آوریل ۲۰۱۵» طرح پیشنهادی ایران بود که موارد ذیل را دربر می‌گرفت:
«۱- برقراری آتش بس و توقف سریع همه حملات نظامی خارجی ۲- ارسال فوری و بدون وقفه کمک‌های انساندوستانه و پزشکی برای مردم یمن ۳- از سرگیری گفتگوی ملی یمنی و تحت هدایت مردم یمن و با مشارکت نمایندگان همه احزاب سیاسی و گروههای اجتماعی این کشور ۴- تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن».
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲