کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملکی: شانس تکواندوکاران برای المپیک توکیو بالا رفت/تیم ملی باید تنوع تاکتیکی داشته باشد

24 شهريور 1398 ساعت 17:40

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو، گفت: کادر فنی تیم ملی تکواندو باید حواسش را جمع کند و روی تنوع تاکتیکی ملی پوشان کار کند.



به گزارش بلاغ،مرحله دوم مسابقات گرندپری در سال 2019 از بامداد روز گذشته (جمعه) با حضور 32 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در چیبا ژاپن آغاز و امروز(یک شنبه) پرونده این رقابت‌ها بسته خواهد شد. نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلای میرهاشم حسینی، یک مدال نقره آرمین هادی‌پورو  یک مدال برنز سجاد مردانی به کار خود پایان بدهند.
حسن ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که نتیجه تیم ملی تکواندو در مرحله دوم مسابقات گرند پری از نظر شما چطور بود، گفت:‌ فکر می‌کنم نتایج مسابقات در ژاپن خیلی بهتر از مسابقات قبل بود. اعتقادم این است که از بین 6 نماینده‌ای که راهی این مسابقه شدند کسب سه مدال راضی کننده است؛ در واقع نفراتی که باید در این مسابقات مدال کسب می‌کردند، مدال‌های خود را به دست آوردند. به نظرم از همه بیشتر میرهاشم موسوی به این امتیازها نیاز داشت که خوشبختانه به 40 امتیاز این مسابقات دست یافت.
وی  در ادامه صحبت‌های خود، گفت:‌ به هر حال شانس بچه‌های تیم ملی برای رسیدن به المپیک توکیو بیشتر شده است و با توجه به دو مرحله باقی مانده گرند پری فکر می‌کنم اگر عملکرد بچه‌ها به همین شکل باشد می‌توانند امتیازات خوبی را کسب کنند. مرحله بعدی مسابقات 40 امتیاز دارد و فینال گرند پری 80 امتیاز دارد. چند تورنمنت دیگر فدراسیون در نظر گرفته که اگر در آن رقابت‌ها نیز ملی پوشان حضور پیدا کنند می‌توانند سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست آورند.
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که به نظر شما با توجه به نفراتی که در جدول رنکینگ المپیکی حضور دارند کار برای ملی‌پوشان ما در حضور رقبا سخت است یا خیر، گفت: قطعا مسیر المپیک سخت است. چون ما تکواندوکاران تمام دنیا را در رنکینگ جهانی می‌بینیم که آنها هم برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده‌ا‌ند تا در مسابقات آینده با کسب امتیازات لازم حضور خود را در المپیک توکیو قطعی کنند. در دو مرحله باقی مانده کار سخت‌تر خواهد شد،  اما اگر ملی‌پوشان با این روند پیش بروند قطعا می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.
ملکی در پاسخ به این سؤال که فرزان عاشورزاده در این رقابت‌ها شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خط خورد. نظر شما در مورد ناکامی های سریالی این تکواندوکار چیست گفت: نظر من در مورد فرزان عاشورزاده این است که او دو مشکل دارد. مشکل اول او این است که از نظر روحی و روانی تحت فشار است. به هر حال وقتی یک تکواندوکار در چند مرحله مسابقه نتیجه نگیرد، فشار روحی و روانی روی او زیاد می‌شود. به هر حال نتایجی که برای فرزان رقم می‌خورد به دلیل کم کردن وزن او است. اگر این روند کاهش وزن با تمرین انجام شود او می‌تواند موفق باشد. به نظرم روانشناسی که در تیم ملی وجود دارد می‌تواند به فرزان کمک کند. او با تمرین اگر وزن خود را کاهش دهد می‌تواند به نتیجه برسد و فکر نمی‌کنم با رژیم گرفتن بتواند موفق شود. 
وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که خیلی از کارشناسان معتقدند دست فرزان آشورزاده از لحاظ فنی برای تمام حریفان خود رو شده و این تکواندوکار نیاز به تغییر تاکتیک و تکنیک دارد، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: صد در صد موافق این موضوع هستم. باید بچه‌های ما تنوع تاکتیکی و تکنیکی داشته باشند. نگرانی من این است که تیم‌ها این موضوع را متوجه شده‌اند و عکس‌العمل نشان نمی‌دهند. اگر ملی‌پوشان مدال کسب می‌کنند دلیل بر این نیست که تیم‌های دیگر نمی‌دانند بازیکنان ما چه کار می‌کنند؟ نگرانی من این است که آنها در دقیقه 90 از آنالیزهایی که در طول این مدت از بچه‌های ما داشتند استفاده کنند یعنی در واقع اتفاقاتی که در المپیک ریو برای تکواندو رخ داد در توکیو هم رخ دهد. اگر همه ما به خاطر بیاوریم قبل از المپیک ریو بچه‌های ما رنکینگ اول تا سوم المپیک را داشتند اما در المپیک چون دست بچه‌های ما رو شده بود آن اتفاقات تلخ رخ داد. کادر فنی باید حواسش را جمع کند و تنوع تاکتیکی داشته باشد و روی تکنیک‌های مختلف کار کند که اگر در یک تکنیک و تاکتیک به بن بست خوردند از تکنیک‌های دیگر استفاده کنند.  ما با یک شیوه در تمام مسابقات کار می‌کنیم که این خطرناک است.
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که شما یک بار در اردوهای تیم ملی تکواندو حضور پیدا کردید و با صحبت‌هایی که مطرح کردید قرار بر این شد که با پیشکسوتان تکواندو در مراحل بعدی اردوها نیز حضور داشته باشید چرا این اتفاق تکرار نشد، گفت: بنده دو بار با سرمربی تیم ملی خصوصی صحبت کردم و اعلام کردم هر زمان که صلاح می‌دانند به همراه پیشکسوتان در اردوهای تیم ملی حضور پیدا خواهیم کرد اما تاکنون به ما اطلاعی ندادند که در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشیم.
 


کد مطلب: 403400

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403400/ملکی-شانس-تکواندوکاران-المپیک-توکیو-بالا-رفت-تیم-ملی-باید-تنوع-تاکتیکی-داشته-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com