کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور اجرائیه دستگاه‌های اجرایی برای واحدهای تولیدی تخلف است

24 شهريور 1398 ساعت 16:00

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان تسهیل‌گری در مسیر اجرای مصوبات و تصمیمات ملی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر هر دستگاه اجرایی در استان برای واحد تولیدی اجرائیه صادر کند تخلف کرده است.



به گزارش بلاغ،محمد دره‌وزمی پیش از ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حفظ اشتغال و تولید است.
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: ما در این کارگروه دنبال رفع مشکل سند گرو گرفته فلان کارگاه که سال‌هاست فعالیتی ندارند و اصلا خیال فعال شدن هم ندارند نیستیم!
وی افزود: سال رونق تولید است هم و غم همه مدیران و مسوولان نیز باید ایجاد بسترهای لازم برای رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود باشد که در این راستا نیاز به تلاش جهادی داریم.
دره‌وزمی در مورد واحدهای مرغداری استان که به بانک‌ها بدهی دارند، گفت: با پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی برای رفع مشکل واحدهای مرغ‌داری که در بانک‌ها بدهی دارند تمامی بانک‌ها نسبت به امهال بدهی مرغداری‌های فعال و راکدی که قصد فعال‌سازی واحد خود را دارند، مشروط به فعال نمودن واحد با پرداخت حداکثر 10 درصد بدهی بانک‌ها اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان افزود: مسئولیت فعال بودن مرغداری و یا فعال شدن واحد راکد مرغداری به عهده سازمان جهاد کشاورزی در استان است.
وی اضافه کرد: تا پایان سال 99 بخاطر شرایط اقتصادی حاکم بر تولید براساس مصوبات کشوری و طبق تصویب کارگروه رفع موانع تولید و دستور سران سه قوا هیچ کسی حق ندارد تا پایان سال 99 بدون مصوبه و تائید کارگروه رفع موانع تولید استان برای واحد تولیدی اجرایی صادر کند.
دره‌وزمی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که این مصوبات را نادیده می‌گیرند، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما در استان این است که به محض خارج شدن از این جلسه روی روال و ساز و کار خود بر می‌گردیم و در تصمیم‌گیری خلاف آنچه مصوب شده عمل می‌کنیم.
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: همه باید به این گفتمان واحد که حمایت از تولید ضرورت دارد برسیم، ما در این استان نباید کاسه داغ‌تر از آش شویم.
وی تسهیل‌گری در مسیر اجرای مصوبات و تصمیمات ملی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر هر دستگاه اجرایی در استان برای واحد تولیدی که حتی یک نفر شغل دارد، اجرائیه صادر کند تخلف کرده است.
دره‌وزمی اضافه کرد: واحدهای تولیدی نیز برای اینکه به چالش برنخوریم باید به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان عمل کنند.
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مصوبات اجرا نشده کارگروه رفع موانع تولید نیز دوباره بررسی قرار می‌گیرد، گفت: هر تصمیمی برای صدور اجرائیه واحد تولیدی صادر می‌شود باید به تصویب کارگروه برسد در غیر این صورت خلاف است.
وی با بیان اینکه 30 واحد تولید در سال 98 به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: 60 درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان اجرایی شده است.
 


کد مطلب: 403388

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403388/صدور-اجرائیه-دستگاه-های-اجرایی-واحدهای-تولیدی-تخلف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com