تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۳
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با هشدار به زائران اربعین حسینی (ع) گفت: حمل و مصرف هرگونه مواد مخدر و روانگردان در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضائی تشکیل و از ادامه سفر وی ممانعت می شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی(ع) به زائران ایرانی که به کشور عراق سفر می کنند، هشدار داد و اظهار داشت: حمل و مصرف هرگونه مواد مخدر سنتی و روانگردان (تریاک، شیشه، هروئین، گل، گراس، ماری جوانا و...) در عراق ممنوع است و در صورت کشف برای زائر پرونده قضائی تشکیل و از ادامه سفر وی ممانعت می شود.
وی افزود: پلیس کشور عراق طبق قوانین خود با متهمان حمل مواد مخدر و روانگردان برخورد می‌کند؛ با توجه به شرایط خاص کشور عراق، شرایط نگهداری مجرمان در زندان‌های این کشور نامطلوب است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در تمامی فرودگاه‌های کشور، پایانه‌ها و مرزهای خروجی کشور حضور فعال دارد و با بهره‌گیری از سگ‌های موادیاب و ماموران زبده به طور دقیق به رصد و بازرسی وسایل همراه زائران می‌پردازد و از خروج مواد مخدر به سختی جلوگیری می‌شود.
سردار زاهدیان همچنین توصیه کرد: افرادی که به عراق سفر می‌کنند از جاسازی موادمخدر به هرروشی برای همراه بردن، پرهیز کنند چراکه پلیس مبارزه با مواد مخدر برای حفظ عزت و شان شهروندان ایرانی و جلوگیری از دستگیری آنان در کشور عراق در تمام طول سال و خصوصا ایام اربعین حسینی (ع) تمام توان خود را برای پیشگیری از این امر به کار خواهد بست.
وی ادامه داد: همچنین همراه داشتن قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزاز پام، لورازپام، کدئین، متادون و ترامادول بر اساس قوانین داخلی کشور عراق نیز جرم محسوب می شود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه گفت: به استناد ماده 17 اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوبه 1389/5/9 مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر از زائری انواع مواد مخدر یا روانگردان به هر میزان کشف شود ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه فرد خاطی، در مرحله اول به مدت 1 تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال از کشور ممنوع الخروج می‌شود و بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق، هرکس در حوزه مواد مخدر سنتی و صنعتی اعم از خرید، فروش، مصرف و ... دستگیر شود مجازات خواهد شد و جزای آن از 1 تا 3 سال حبس و جریمه نقدی آن از 15 میلیون تا 30 میلیون تومان خواهد بود.
سردار زاهدیان با بیان اینکه حمل هرگونه داروهای گیاهی مانند شیرین بیان و ... که شباهت زیادی به مواد مخدر دارد نیز ممنوع است، گفت: یکی از شگردهای قاچاقچیان انتقال مواد مخدر توسط افراد ناآگاه است بنابراین هموطنان عزیز به هیچ عنوان باری را به صورت امانت برای انتقال و تحویل به افراد ثالث از کسی قبول نکنند.
وی ادامه داد: زائران دقت کنند که قبل و بعد از گیت بازرسی پلیس وسایل و کیف دیگران را به دلیل شباهت به اشتباه بر ندارید.
سردار زاهدیان گفت: زائرانی که احتیاج به مصرف داروهای خاص دارند مراتب را قبل از حضور در مرزها با پزشک هماهنگ کنند و تاییدیه مربوطه را به همراه داشته باشند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: با توجه به توصیه‌های ارائه شده چنانچه زائری با خود مواد مخدر یا قرص‌های روانگردان همراه داشته باشد، قبل از رسیدن به مرز آن‌ها را معدوم کند که در صورت کشف توسط پلیس در گیت‌های بازرسی از ادامه سفر وی جلوگیری می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲