تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۲
امام جمعه زیراب ریشه تمام حرکات و نهضت‌ها اعم از شیعی و غیرشیعی و حتی غیرمسلمان را فلسفه عاشورا عنوان کرد و برگزاری اربعین را کاری بزرگ و ارزشمند برشمرد.
۰
plusresetminus
پیروزی مسلمانان برابر استکبار ریشه در مکتب عاشورا دارد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در جلسه هماهنگی موکب اربعین شهدای سوادکوه و سوادکوه شمالی، با بیان اینکه شهادت امام حسین گرمایی است در دل مومنان که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود، دنیا را سراسر نبرد حق و باطل دانست و افزود: همیشه نبرد هابیل و قابیل و موسی و فرعون بوده اما اکنون عصر پیروزی مسلمانان بر جامعه استکباری است و این پیروزی را به برکت نظام جمهوری اسلامی که ریشه در مکتب عاشورا دارد، کاملا لمس می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت امام حسین(ع)، ریشه تمام حرکات و نهضت‌ها اعم از شیعی و غیر شیعی و حتی غیر مسلمان را فلسفه عاشورا عنوان کرد و برگزاری اربعین را کاری بزرگ و ارزشمند برشمرد.

امام جمعه شهر زیراب، با اشاره به سخن رهبری بزرگ‌ترین شعار خداوند را عاشورا دانست و ابراز امیدواری کرد تا مراسم عزاداری اربعین هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود چرا که همه عالم سرابی بیش نیست و آب حیات، مجلس امام حسین (ع) است.

عین اله طالبی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سوادکوه نیز در این  جلسه با بیان اینکه نباید تنها اکتفا به این جلسات شود، بر تشکیل کمیته‌های فرعی با مجموعه تحت امر تأکید کرد و افزود: خوشبختانه 2 سالی است که برای هر اداره در این راستا رابطی مشخص شده تا صفر تا صد کار را به عهده بگیرد.

وی  خطاب به مسئولان ادارات شهرستان برای آمادگی موکب اربعین گفت: هر اداره با مجموعه شرکت‌های فعال و پیمانکاران خود جلسه بگذارد و میزان قبوض، شماره حساب و اقلام را مصوبه و ابلاغ کنند و شوراها و دهیاری‌ها هم باید در این راستا پای کار بیایند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سوادکوه، مراسمات مذهبی و جمع شدن هیئت‌های مذهبی در یک مکان را نیز یک ظرفیت دانست و پیشنهاد داد تا چادری در محل اجتماعات مستقر شده و با بنر اقدام و موارد مورد نیاز را اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا که مردم علاقمند هستند و ما باید به سراغ آنها رفته تا کمک را سهل کرده و فضایی برای کمک‌گیری ایجاد کنیم.

طالبی با اشاره به برخی شهرستان‌های استان که جمعیت زیادی دارند اما تنها یک موکب در آنها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اما شهرستان سوادکوه با آنکه جمعیت چشمگیری از منظر سرشماری در استان ندارد، دارای یک موکب قوی است و این امر بیانگر اعتماد به نفس بالای مسئولان و وجود مردمی معتقد در سوادکوه و اعتماد آنها به متولیان این امر است.

طالبی بر لزوم ایجاد فضایی برای جلوگیری از افکار انحرافی تأکید کرد و افزود: مردم ما اعتماد دارند که همه کمک‌های آنها به مقصد می‌رسد چراکه تیمی که در سوادکوه مشغول کار است؛ همه افرادی معتمد و زحمت‌کش هستند و هر کدام اگر پرچمی را بلند کنند، بسیاری زیر پرچم آنها می‌ایستند و این جای افتخار و تشکر دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴