کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت می‌شود/ تأکید بر تربیت مهندسان حرفه‌ای

24 شهريور 1398 ساعت 9:45

رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه، گفت: اجرای طرح یاد شده بسترساز تربیت مهندسان حرفه‌ای است.



به گزارش بلاغ،محمد مهدی طهرانچی در حاشیه برگزاری دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌هایی برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به برخی از اهداف اجرای این طرح، عنوان کرد: در آستانه اعلام نتایج کنکور و آغاز سال تحصیلی و به دنبال تحولات ایجاد شده در دوره مدیریتی جدید، برنامه‌های ویژه انجام شده برای اصلاح امور، کیفیت‌بخشی و کارآمدسازی با اساتید دانشگاه‌ها در میان گذاشته شد.
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اساتیدی از سراسر کشور در این دوره، فرصتی برای اطلاع مطالب مورد نیاز به استادان دانشگاه‌ها فراهم شد.
طهرانچی در ادامه با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه، بیان کرد: در سال رونق تولید و با هدف تحقق این مهم طرح ویژه‌ای در استان اصفهان اجرایی شده، به نحوی‌که ۵۰۰ نفر از دانشجویان دوره کارشناسی حین تحصیل در دانشگاه در واحدهای صنعتی مشغول به کار می‌شوند.
وی ادامه داد: در صورت موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح بنا است در سال‌های آینده این ظرفیت گسترش یافته و تقویت شود.
رئیس دانشگاه آزاد نزدیکی دانشگاه و صنعت را مستلزم از بین بردن دیوارهای بین این دو دانست و افزود: اجرای طرح یاد شده بسترساز تربیت مهندسان حرفه‌ای است.
طهرانچی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در سال‌های گذشته از تربیت حرفه‌ای در سطوح بالا غفلت کرده است، گفت: البته امید است رونق قانون جامع آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای و مهارتی که در سال ۹۶ به تصویب مجلس رسیده است،  این نقیصه را جبران کند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در این طرح به عنوان یک مجری دوره حرفه‌ای دیده شده، به دنبال این هستیم که دوره‌های حرفه‌ای را تنها در سطح تکنسین نداشته باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود از فراهم شدن فرصت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه خبر و ادامه داد: استفاده از این فرصت می‌تواند پشتوانه‌ای برای تحصیل بدون دغدغه دانشجویان شود.
 


کد مطلب: 403348

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403348/ارتباط-بین-صنعت-دانشگاه-تقویت-می-شود-تأکید-تربیت-مهندسان-حرفه-ای

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com