تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۲۶
رئیس جمهوری آمریکا از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و توافق محتمل نظامی جدید با تل آویو خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،رئیس جمهور آمریکا غروب شنبه به وقت تهران از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم اسرائیل و احتمال توافق نظامی دوجانبه دیگر با تل آویو خبر داد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت: «من امروز با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تماس تلفنی داشتم و در زمینه توافق دفاعی احتمالی بین آمریکا و اسرائیل با وی گفت‌وگو کردم.»
 وی در بخش دیگر توییت خود نوشت: «این اقدام می‌تواند اتحاد بسیار بزرگ بین ما را تحکیم کند. من مشتاقانه منتظر تداوم رایزنی‌ها با نتانیاهو در ماه جاری در سازمان ملل متحد و بعد از برگزاری انتخابات اسرائیل  هستم.»
بر اساس این گزارش، شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و در دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، واشنگتن و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه‌ای ۱۰ ساله امضا کردند که بر اساس آن قرار شد از سال ۲۰۱۹، میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو افزایش یافته و به رقم ۳.۸ میلیارد دلار در سال برسد. این رقم پیش از آن، ۳.۲ میلیارد دلار در سال بود. 
بر اساس تفاهم امضا شده میان طرفین، رژیم صهیونیستی از این پس می‌تواند سالانه به میزان ۳.۳ میلیارد دلار به هزینه آمریکا، جنگ‌افزارهای آمریکایی خریداری کند. ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم برای همکاری‌های مشترک در زمینه پروژه‌های موشکی تخصیص یافته است. (جزئیات بیشتر)
دولت آمریکا در ادامه طرح  تقویت ارتش رژیم صهیونیستی سعی کرده با انجام رزمایش‌های مختلف نیز به این رژیم کمک کند، به طوری‌که نیروی دریایی آمریکا به تازگی از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با نیروی دریایی اسرائیل خبر داد. در این رزمایش مشترک عملیات شبیه سازی شده بازپس‌گیری کشتی‌های ربوده شده در دریا اجرا شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷