کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدید تولید بی رویه پسماند به فرصت تبدیل می شود

24 شهريور 1398 ساعت 9:00

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد: کم حجم سازی پسماند توسط شهروندان، تهدید تولید بی رویه زباله را به یک فرصت تبدیل می کند و باعث حل معضلات زیست محیطی ناشی از آن می شود.



به گزارش بلاغ،صدرالدین علیپور سازمان مدیریت پسماند اظهار کرد: کم حجم سازی پسماند کمک می کند فضای کمتری از کیسه های زباله پر شود و در زمان جمع آوری و دفع پسماند در تناژ بالا، حجم کمتری اشغال شود.
وی با اشاره به اینکه حجم قابل توجه بعضی از پسماندها از آب تشکیل شده است، بیان کرد: در انتهای کیسه های زباله، بر اثر تحت فشار بودن و جمع شدن پسماندها بر روی یکدیگر، شیرابه جمع می شود که به مرور به مایعی خطرناک و بیماری زا تبدیل می شود. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه بهتر است زمانی که پسماندها را در منزل جمع آوری می کنیم، در کنار کاهش حجم پسماند، رطوبت آن هم بگیریم، خاطرنشان کرد: شیرابه همان آب بدبو و متعفنی است که از زباله های ما بیرون می زند و بزرگترین معضل پسماندها محسوب می شود که صدمات جبران ناپذیری به سلامت افراد و محیط زیست وارد می کند.
علیپوربا بیان اینکه کم حجم سازی زباله در منزل اقدام بسیار آسانی است، به اهمیت و نقش این امر در سیستم مدیریت پسماند شهری اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در پیشبرد اهداف مدیریت شهری تاثیر بسیار زیادی دارد به طوری که حتی می تواند هزینه های ناشی از پردازش و دفع را کاهش دهد.او اضافه کرد: کم حجم سازی زباله پس از تفکیک در منزل، مشکلات زیادی را از دوش مدیریت پسماند برمی دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه کم حجم سازی پسماند فقط مخصوص پسماند های خشک نیست، تصریح کرد: شهروندان می توانند پسماند ناشی از میوه ها، سیفی جات و سبزی ها را با چند برش ساده چاقو کم حجم کنند که باعث می شود فضای کمتری از کیسه های زباله پر شود. علیپور در انتها از شهروندان خواست نسبت به کاهش تولید زباله، کم حجم سازی، کاهش رطوبت پسماند، قرار دادن زباله در کیسه در بسته، تخلیه زباله‌ها در مخازن، تفکیک پسماند در منازل و تحویل پسماند خشک به عوامل بازیافت توجه کنند.
 


کد مطلب: 403318

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403318/تهدید-تولید-بی-رویه-پسماند-فرصت-تبدیل-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com