کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آلمان: خروج ناتو از افغانستان موجب بازگشت حکومت طالبان می‌شود

24 شهريور 1398 ساعت 8:50

وزیر دفاع آلمان هشدار داد خروج نیروهای ناتو از افغانستان، به طالبان این فرصت را خواهد داد که حکومت خود را احیا کند.



به گزارش بلاغ،«آنه‌گرت کرامپ کارن‌باور» وزیر دفاع آلمان هشدار داد با خروج نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان، این کشور بار دیگر به دست گروه «طالبان» می‌افتد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کارن‌باور که رهبر حزب دموکرات‌ مسیحی است و به‌عنوان جانشین «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان مطرح شده است، روز شنبه گفت نگران است که اگر از مسئولیتی که (در افغانستان) دارند شانه خالی کنند با تصاویر وحشتناک پیشین، در زمان حکومت طالبان روبه‌رو ‌خواهند شد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد ملاقات با سران طالبان را لغو کرده است. او مذاکره با این گروه را «مرده» اعلام کرد.
آمریکا اعلام کرده بود در خصوص به توافق رسیدن با طالبان ۵۰۰۰ نیروی خود را از افغانستان خارج کرده و 5 پایگاه نظامی خود در این کشور را نیز تعطیل می‌کند.
همچنین آلمان حدود ۱۳۰۰ سرباز در خاک افغانستان دارد که تأییدیه مأموریت آن‌ها سال ۲۰۲۰ میلادی به اتمام خواهد رسید.
18 سال از روزی که دو هواپیما به برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک برخورد کردند و آغازگر سال‌ها جنگ درگیری در غرب آسیا شدند، می‌گذرد. هرچند از همان ابتدا مقام‌های آمریکایی انگشت اتهام را به سوی القاعده گرفتند و به همین بهانه هم به افغانستان حمله کردند، اما همچنان سوالات زیادی درباره عاملان آن حمله و انگیزه‌های آن‌ها بی‌جواب باقی مانده است.
دولت آمریکا در بحبوحه برخی اختلافات پشت‌پرده با ریاض، با تغییر وضعیت نام یکی از مهمترین عوامل حادثه یازده سپتامبر از محرمانه به غیرمحرمانه موافقت کرده اما اجازه انتشار عمومی این نام را نخواهد داد.
 


کد مطلب: 403317

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403317/آلمان-خروج-ناتو-افغانستان-موجب-بازگشت-حکومت-طالبان-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com