کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از ظرفیت‌های ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای تولید مواد اولیه دارویی در کشور

23 شهريور 1398 ساعت 17:40

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود، گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم مواد اولیه دارویی را در کشور تولید کنیم.



به گزارش بلاغ،سعید نمکی وزیر بهداشت، در جلسه دیدار با وزیر بهداشت اندونزی گفت: پس از سفر وزیر امور خارجه به اندونزی رهاورد خوبی برای همکاری‌های دو طرفه داشت. کشور ما در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای خوبی در زمنیه واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر زنان داشته است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد و در این دوره حداقل سه درصد سهم بخش سلامت از جی دی پی کشور افزایش یافت.
وزیر بهداشت افزود: در این طرح برای کاهش پرداخت از جیب بیمار و پوشش بیماران صعب‌العلاج و توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در نقاط محروم توفیقات خوبی به دست آمد.
وی تصریح کرد: در گام دوم طرح تحول سلامت نیز اقدامات موثری صورت گرفت تقدم پیشگیری بر درمان اولویت وزارت بهداشت قرار گرفت و اولویت اصلی ما تمرکز بر پیشگیری از بروز بیماری‌ها بوده است.
نمکی افزود: برای اولین بار در منطقه، حدود سی سال قبل اداره کل مبارزه با بیماری غیرواگیر را در ایران راه اندازی کردیم و در بهار امسال حدود سی ملیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت سی تا ۷۰ ساله را تحت پایش کنترل فشار خون قرار دادیم.
وی گفت: با اجرای این روش و با هدف اصلاح سبک زندگی و کاهش عوارض فشار خون برآورد می‌شود مرگ‌ومیر ۹۷هزار نفر در سال کاهش پیدا کند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه عوارض ناشی از فشار خون بالا و نارسایی کلیه با این طرح کاهش پیدا خواهد کرد گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان مهیا شده است و این موضوع ریل مناسبی برای عبور برنامه سیستم ارجاع و پزشک خانواده است.
وی افزود: برنامه بیمه همگانی از دستاوردهای بزرگ دولت بود که اخیرا در دولت مصوبه داشتیم که هیچ ایرانی نباید بدون دفترچه بیمه باشد، خوشبختانه در آموزش علوم پزشکی و آموزش آن‌ها موفق بودیم و در حال حاضر حدود ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم که نیازهای آموزشی و درمانی را تامین می‌کنند. در حوزه پیوند عضو اقدامات زیادی در حال انجام است و برای جذب توریسم سلامت اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ۹۷ درصد نیاز دارویی در کشور تولید می‌شود گفت: با استفاده از ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ۳ درصد داروی وارداتی در آینده در کشور تولید خواهد شد.
نمکی ادامه داد: حدود ۶۷ درصد مواد اولیه صنعت دارویی در کشور تولید می‌شود.
وی افزود: در زمینه صنعت حلال و فراورده‌های دارویی تلاش خواهیم کرد همکاری با کشور اندونزی افزایش پیدا کند، کشور اندونزی تجارب خوبی در زمینه مدیریت بلایای طبیعی و زلزله دارد و به عنوان کشوری بلاخیز تلاش می‌کنیم از تجربه کشور برای مدیریت شرایط بحران استفاده کنیم.
نمکی افزود: تلاش خواهیم کرد از تجارب کشور دوست و مسلمان اندونزی در حوزه درمانی و دارو استفاده کنیم.
 


کد مطلب: 403301

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403301/استفاده-ظرفیت-های-۱۲۰۰-شرکت-دانش-بنیان-تولید-مواد-اولیه-دارویی-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com