رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر تاکید کرد

ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر رامسر

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۳۲۶۸
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر گفت: بافت تاریخی و فرهنگی شهر رامسر با توجه به تاثیرگذاری در جذب توریست و گردشگر باید بیش از پیش حفظ شود.
۰
plusresetminus
ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر رامسر
نادر سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: بافت تاریخی و فرهنگی شهر رامسر با توجه به تأثیرگذاری فوق‌العاده در جذب توریست برای این شهر یک ظرفیت محسوب می‌شود. 

وی افزود: به رغم ارزش و اهمیتی که امروزه برای بناها و بافت های تاریخی مورد اتفاق نظر قرار گرفته است اما مقوله حفاظت از این ثروت های فرهنگی و تاریخی و چگونگی تحقق آن در کشور ما همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر افزود: آسیب پذیری این آثار در برابر طیف وسیعی از مخاطرات و عوامل آسیب رسان، بیش از آن که اندیشه حفاظت از این آثار را در برابر عوامل یاد شده بارورتر نماید، اندیشه حذف یا استحاله آنها را بارور نموده است.

این مسئول تصریح کرد: تداوم این نوع نگاه نسبت به بافت ها و بناهای تاریخی با موضوعیت کلی حفاظت در تعارض بوده موجودیت بخش عمده ای از مواریث فرهنگی و تاریخی ما را در معرض آسیب بزرگ تری قرار داده است. 

سحرخیز افزود: بافت تاریخی و فرهنگی شهر رامسر با توجه به تأثیرگذاری فوق‌العاده در جذب توریست برای این شهر یک ظرفیت  محسوب می‌شود و باید همه تلاش کنیم آن را حفظ کنیم.

وی گفت: خیلی از شهر ها امروزه موقعیت شهر رامسر را ندارند و آسیب‌پذیر شده‌اند لذا باید از این ثروت‌های فرهنگی با جدیت مراقبت کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما