تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۶۷
متخصص تغذیه می گوید: بهترین روش برای لاغری داشتن تغذیه مناسب و سالم در کنار تحرک بدنی و ورزش به صورت مدام است، ژل های لاغری میانبرهای بدون نتیجه هستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،استفاده از روش های میانبر و کوتاه مدت برای دست‌یابی به لاغری یکی از باورهای غلطی است که در چند سال اخیر در بین مردم رایج شده است، البته در ایجاد و تقویت این باور تبلیغات گسترده در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه های مجازی و ماهواره‌ای بسیار اثرگذار بوده است.
استفاده از ژل های لاغری نیز یکی از مواردی است که تبلیغات بسیار گسترده‌ای در زمینه استفاده از آن به منظور لاغری در شبکه های مجازی وجود دارد و متاسفانه توانسته مخاطبان بسیار زیادی را جذب خود کند این درحالی است که رسیدن به وزن ایده‌آل و مطلوب تنها از طریق تغذیه مناسب و ورزش امکان‌پذیر است.
در این میان بسیاری از افراد سودجو و حتی عطاری‌ها اقدام به فروش ژل‌های لاغری با عنوان لاغری صددرصدی بعد از استفاده از این ژل ها کرده‌اند که در بیشتر موارد سلامت شهروندان را دچار تهدید و مخاطره کرده است. 
حساسیت پوستی و سوختگی ناشی از استفاده از ژل‌های لاغری
یکی از شهروندان اراکی که خرید ژل‌های لاغری را از یکی از کانال های تبلیغاتی در شبکه های مجازی انجام داده است، می‌گوید: در عکسی که من در این تبلیغ مشاهده کردم خانمی که از این ژل استفاده کرده بود به طور قابل محسوسی وزن کم کرده بود و همین مسئله من را ترغیب به خرید این ژل کرد.

مهرسانا مددی بیان می‌کند: برای خرید این ژل هزینه بسیار زیادی را پرداخت کردم، اما بعد از دو نوبت استفاده از این ژل به دلیل اینکه با نایلون روی موضع رو می پوشاندم دچار حساسیت، التهاب پوستی و سوختگی شدم و به پزشک مراجعه کردم.
وی ادامه می دهد: متاسفانه نه تنها وزن کم نکردم بلکه هنوز هم درگیر مشکل سوختگی پوستم هستم و باید هزینه چند برابری را برای درمان و از بین بردن جای سوختگی روی پوستم هزینه کنم، پیشنهاد من به تمامی افراد این است که از راه‌های میانبر برای لاغری استفاده نکنند زیرا قطعا جوابگو نیست.
تاثیرگذاری ژل‌های لاغری به صورت مقطعی
شهروند دیگری در این زمینه می گوید: استفاده از ژل های لاغری در طول مدت استفاده با توجه به اینکه فرد آب بدن خود را  از دست می دهد به صورت مقطعی ممکن است تاثیرگذار باشد، اما به محض اینکه استفاده آن قطع شود دوباره فرد به سایز قبلی خود باز می‌گردد و هچ مشکلی حل نمی‌شود.

مریم رادمنش اضافه می‌کند: به نظر من خرید ژل های لاغری دور ریختن پول است و هیچ تاثیری در از بین بردن چربی های موضعی بدن ندارد بلکه تنها راه از بین بردن چربی‌های بدن استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش آن هم تحت نظر افراد متخصص است تا هیچ آسیبی به بدن وارد نشود.
تاثیرگذاری تبلیغات در استفاده از ژل‌های لاغری
فروشنده یکی از عطاری های سطح شهر اراک که تبلیغ ژل های لاغری را انجام داده بود، هم در این مورد می‌گوید: استقبال از ژل‌های لاغری توسط بانوان بسیار زیاد است و حاضر هستند برای خرید این ژل‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را پرداخت کنند.
این فروشنده در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا این ژل‌ها تاثیری در لاغری دارند یا خیر توضیح می‌دهد: من اطلاعی از این موضوع ندارم و فقط به دنبال کسب سود و درآمد خودم هستم مردم خودشان باید در این زمینه تحقیق کنند و به آگاهی برسند، اما به نظر من روش های این چنینی به طور حتم نمی تواند در لاغری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه می دهد: مردم تحت تاثیر تبلیغات هستند و تا زمانیکه به آگاهی و درک کافی نرسند ما نیز می‌توانیم فروش خوبی را داشته باشیم بنابراین ما ضامن اینکه بعد از استفاده از این ژل ها چه اتفاقی برای افراد خواهد افتاد نیستیم.
بی‌تاثیر بودن استفاده از ژل‌های لاغری در کاهش وزن
یک متخصص تغذید هم در زمینه استفاده از ژل‌های لاغری می گوید: استفاده از ژل های لاغر در کنار سایر موارد دیگر در سال های اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته و افراد بسیاری هزینه های هنگفتی را به منظور دست‌یابی به لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند.
ندا خانمحمدی بیان می‌کند: مردم باید به این باور برسند که روش های سریع در لاغری اگر هم پاسخگو باشد که نیست، بعد از قطع مصرف مجددا آنها را به وزن قبل باز می‌گرداند و هرگز نمی تواند رضایتبخش باشد زیرا بهترین روش برای لاغری داشتن تغذیه مناسب و سالم در کنار تحرک بدنی و ورزش به صورت مدام و نه مقطعی است.

وی ادامه می دهد: متاسفانه زندگی ماشینی و مدرن امروزی و عدم تغذیه مناسب در کنار کم تحرکی و استفاده بی‌وریه از فست فودها سبب چاقی بیشتر افراد جامعه شده است که تمامی این مسائل سبب شده افراد به دنبال کم کردن وزن خود باشند از طرفی تبلیغات گسترده شبکه‌های مجازی نیز در زمینه‌های مختلف به ویژه استفاده از ژل های لاغری افراد را ترغیب به استفاده از این ژل ها کرده است.
این متخصص تغذیه می گوید: استفاده از این ژل ها هیچ تاثیری در لاغری افراد ندارد و هر روز شاهد ورود یک نوع جدید از ژل لاغری با یک فرمولاسیون جدید به بازار هستیم که در تمامی آنها ترکیب گیاهی صد در صدی و لاغری تضمین صد درصدی و بدون بازگشت مورد تاکید است.
خانمحمدی بیان می کند: تعداد زیادی از ژل‌های لاغری که با قیمت های بسیار بالا در بازار عرضه می شود مشکلات بسیار جدی را برای افراد ایجاد می‌کند بنابراین بهتر است که واقع بین باشیم  وبه جای استفاده از راه‌های کوتاه برای درمان چاقی با روش‌های منطقی، منظم و مستمر این کار را انجام دهیم.
عرضه ژل‌های لاغری در عطاری ها غیرمجاز است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این زمینه می‌گوید: عرضه هر نوع محصولی تحت عنوان داروی شیمیایی و یا محصولات لاغری در عطاری های غیرمجاز است و مطابق با قانون با آنها برخورد می‌شود.

عباس علیمرادیان بیان می کند: عطاری‌ها مجاز به فروش گیاه خشک در عطاری هستند که متاسفانه به دلیل خلاء قانونی که در این بخش وجود دارد و اتاق اصناف در این حوزه هیچ نظارتی را انجام نمی دهد عطاری ها از این خلاء سوء استفاده کرده و فروش داروهای شیمیایی و دارویی را انجام می دهند.
وی ادامه می دهد: به منظور حفظ سلامت مردم در این بخش علوم پزشکی با همکاری تعزیرات چندین بار در این بخش ورود داشته و برخوردهایی را انجام داده است، به طور مثال در سال گذشته 150 عطاری مورد بازرسی قرار گرفته که 40 عطاری پلمب شده و از ابتدای سال تاکنون نیز این روند ادامه داشته است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک می افزاید: با توجه به رشد قارچ گونه عطاری ها به دنبال این هستیم که فعالیت این عطاری‌ها و اخذ مجوز آنها از سمت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود تا بتوانیم نظارت ها را در این بخش افزایش دهیم.
علیمرادیان اظهار می کند: رشد قارچ گونه عطاری ها و عرضه محصولات مختلف در این بخش‌ها سلامت مردم را تهدید می کند که با توجه به این شرایط با جدیت این مسئله را پیگیری می‌کنیم در همین راستا افرادی را به صورت نامحسوس به منظور افزایش نظارت ها به عطاری ها برای تشدید پیگیری و نظارت می فرستیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴