تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۶۰
شهیدان محمدرضا زمانی، سید علی میربقایی و حمید پوررجبی که هر سه متولد 22 شهریور هستند به ترتیب در سنین 18، 19 و 20 سالگی به شهادت می‌رسند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شهید حمید پوررجبی در 22 شهریورماه سال 44 متولد شد و تحصیلات خود را تا پایان دوره راهنمایی در مدارس خواجه نظام الملک و غزالی ادامه داد و در مواقعی که از درس فارغ می‌شد در دامداری و قصابی به پدر کمک می‌کرد.
حمید از بدو راه‌اندازی پایگاه‌های مقاومت یکی از اعضاء فعال پایگاه مقاومت محلی گل‌کاران شد. در سال 59 که جنگ آغاز شد او هنوز به سنی نرسیده بود که بتواند عازم جبهه شود؛ اما در اول شهریورماه سال 61 به هر طریقی که بود برای اعزام به جبهه ثبت‌نام کرد و درحالی‌که 17 سال بیشتر نداشت، جهت گذراندن آموزش نظامی ‌روانه مرکز آموزش شهید دستغیب شهرستان کازرون شد.
پس از حدود 23 روز آموزش نظامی را با موفقیت به پایان رساند و در سال 62 به عنوان یک بسیجی داوطلب عازم جبهه شد و پس از مدتی به زادگاه خود بازگشت و این بار به یاری پدر در شغل قصابی شتافت. در تیرماه سال 63 موعد سربازی حمید فرا رسید و ابتدا وارد پادگان ارتش در لویزان شد و سپس به منطقه جنگی کردستان اعزام شد.
حمید پوررجبی که وقایع فوق را به صورت یک خاطره وقتی‌که در منطقه جنگی سیدکان با هم‌رزمانش در سنگر نشسته بود، نوشت آرزوی شهادت داشت و از پدر مادرش خواسته بود تا او را به خاطر زحماتی که برایش کشیده‌اند، حلال کنند.
او در روز ششم مردادماه سال 64 در منطقه سرسودسرسپندار (سیدکان) به شهادت رسید.

 
محمدرضا زمانی دیگر شهید متولد 22 شهریور است که در سال 45 متولد و پس از گذراندن دوران تحصیل و اخذ مدرک دیپلم، تحصیلات خود را در مقطع حوزوی ادامه داد. او در 30 بهمن سال 62 عازم جبهه شد و بعد از سه ماه فعالیت در خط مقدم به ابرکوه بازگشت.
محمدرضا پس از یک وقفه 7 ماهه دوباره در تاریخ 15 بهمن سال 63 به مناطق جنگی عزیمت کرد و در روز 23 اسفند همان سال در شرق دجله به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام پس از 16 سال در سال 79 جهت تشییع به ابرکوه بازگشت.

 
 ‌شهید سیدعلی میربقایی نیز متولد 22 شهریورماه سال 40 است که پس از گذراندن دوره تحصیل و اخذ مدرک دیپلم درحالی‌که هنوز 6 ماه تا موعد سربازی رفتن او باقی مانده بود، برای اطاعات از دستورات امام راهی خدمت شد.
بیش از دو ماه از خدمت سید علی نگذشته بود که قلبش مورد هدف گلوله دشمنان قرار گرفت و در تاریخ 22 دی‌ماه سال 59 در شهرستان آبادان به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴