تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۵۴
با وجود اینکه ستاد عالی بازی‌های المپیک اعلام کرده بود حقوق ورزشکارانی که سهمیه گرفته‌اند از اول تیرماه پرداخت می‌شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،اوایل خردادماه امسال بود که در نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک 2020 توکیو، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان از پرداخت حقوق منظم به ورزشکارانی خبر داد که یا سهمیه المپیک گرفته‌اند و یا شانس بالایی برای المپیکی شدن دارند.
بعد از اعلام این خبر توسط وزیر ورزش کارگروهی تشکیل شد تا پرداخت حقوق، مبلغ و زمان پرداخت به المپین‌ها مورد بررسی قرار بگیرد در نهایت نصرالله سجادی سخنگوی ستاد عالی بازی‌های المپیک اعلام کرد از تیرماه مبلغ 5 میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند، پرداخت خواهد شد.
* 3 ماه گذشت، حقوقی به ورزشکاران داده نشد
نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو در این باره گفته بود: مبلغ این کمک هزینه به صورت ماهیانه پنجاه میلیون ریال در نظر گرفته شده است که پرداخت ها از تیر ماه امسال تا پایان تیر ماه سال آینده به مدت یک سال انجام خواهد شد. در صورتی که یک ورزشکار در طول امسال یا اوایل سال آینده هم کسب سهمیه را انجام دهد مبلغ این کمک هزینه برای یک سال محاسبه و به فدراسیون مربوطه پرداخت خواهد شد تا در اختیار ورزشکاری که کسب سهمیه المپیک کرده است قرار گیرد. البته این مبلغ غیر از حقوقی هست که ورزشکاران رشته های مختلف جهت شرکت در اردوی تیم های ملی دریافت می‌کنند.
کاروان ورزشی ایران تاکنون 4 سهمیه انفرادی کسب کرده و تنها سهمیه تیمی را نیز بسکتبال به دست آورده است. در مجموع کاروان ایران 16 سهمیه برای بازی‌های المپیک توکیو کسب کرده این در حالی است که با وجود اعلام پرداخت حقوق از اول تیرماه، بعد از گذشت حدود 3 ماه هنوز هیچ ورزشکاری این حقوق را دریافت نکرده است.

* طرح ستاد عالی چه زمانی اجرایی می‌شود؟
با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بحران مالی، فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری اردو و یا اعزام به مسابقات بین‌المللی با مشکل مواجه هستند و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی در ورزشکارانی شده است که برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو تلاش می‌کنند. 
ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی پیش از این گفته بود: در ارتباط با ورزشکارانی که سهمیه المپیک می‌گیرند و می خواهند در این زمینه فعالیت کنند، بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌ها دغدغه‌ای برای هزینه‌هایشان نداشته باشند و بر اساس همان مصوبه اقدام می‌کنیم.
معاون وزیر در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که مشخص نیست ستاد بالاخره که سطح خود را برای کمک به ورزشکاران اجرایی خواهد کرد؟
نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان در تفنگ بادی 10 متر، احسان حدادی و حسن تفتیان در دوومیدانی و تیم ملی بسکتبال ایران تا امروز جواز حضور در بازی‌های توکیو را کسب کرده‌اند.
* سعیدی: پرداخت‌ها انجام می‌شود، جای نگرانی نیست!
کیکاووس سعیدی خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه چرا هنوز به ورزشکارانی که سهمیه نگرفته‌‌اند حقوقی پرداخت نشده، گفت: قرار است از سوی وزارت ورزش این حقوق به حساب فدراسیون‌ها واریز شود و این پرداخت‌ها صورت می‌گیرد، جای نگرانی نیست.
وی درباره پرداخت حقوق به ورزشکارانی که در رشته‌های تیمی سهمیه می‌گیرند، عنوان کرد: این موضوع هم در آیین‌نامه تهیه شده، پیش بینی شده است و پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع با محمدرضا داورزنی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و همین طور ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی این وزارتخانه تماس گرفتند که هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبودند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴