تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۵۲
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت آراء می‌تواند کارایی یک نماینده مجلس را روشن کند، گفت: با شفافیت آراء، مردم متوجه می‌شوند وکلای آنها در پارلمان چه عملکردی دارند؟
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  با تأکید بر شفافیت آراء نمایندگان گفت: شفافیت در مجلس فقط در بحث آراء نبوده است به طوری که حضور در کمیسیون‌ها حقوق و دستمزد و مزایا، مأموریت‌ها و ... از موضوعاتی است که ما به دنبال آن بودیم در امور کاری نماینده روشنگری ایجاد کنیم.
وی افزود: وقتی مردم به یک نماینده مجلس رأی داده‌اند باید بدانند وکلای آنها در پارلمان چه میزان و چه ساعت و چه روزهایی در صحن علنی حضور دارد ضمن اینکه فعالیتش در کمیسیون‌ها چگونه است و چه مأموریت‌هایی را رفته است. همچنین کیفیت این امورات نیز بسیار مهم است و چه مقدار حقوق و دستمزد می‌گیرد. 
 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: شفافیت باید در تمامی امورات یک نماینده وجود داشته باشد هر چند آرای مثبت و منفی‌اش یا برگرفته از نظرات کارشناسی است یا بر اساس نظرات کارشناسان مختلف؛ اما در نهایت مردم باید بدانند که نماینده آنها در مجلس چه کارهایی را انجام داده و با چه کیفیتی رأی می‌دهد.
کولیوند خاطرنشان کرد: اینکه برخی از نمایندگان مجلس با شفافیت آراء مخالف هستند، به این دلیل است که برخی تصمیم‌گیری‌ها در مجلس منجر به واکنش‌های مثبت و منفی در جامعه خواهد شد و این افراد معتقدند که شاید این موضوع حواشی را ایجاد کند.
وی گفت:‌ موافقین و مخالفین شفافیت آراء نمایندگان باید از خروجی نظرات کارشناسان تبعیت کنند. 
 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های درون مجلس آثار و  تبعات اجتماعی وجود دارد و بر همین اساس برخی افراد موافق بوده و برخی افراد مخالف هستند، اما مخالفین معتقدند رأی منفی آنها به برخی موضوعات و مخالفتشان با برخی اقدامات منجر به آن خواهد شد که منتقدین آثار و تبعات این موضوع را ندیده و به توهین به نماینده می‌پردازند.
کولیوند گفت: موافق و مخالفین کم و زیادی در تمامی طرح‌ها و لوایح مجلس وجود دارد.
وی تصریح کرد: شفافیت آراء می‌تواند بسیاری از امورات یک نماینده مجلس را روشن کند که با این کار مردم هم متوجه خواهند شد وکلای آنها در پارلمان چه میزان فعال بوده و چه عملکرد و کارایی دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴