تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۰۳۲۰۵
امام جمعه آمل گفت:طائفه ها باید از بی بند و باری ها جلوگیری کنند و بدحجابی برخورد کنند که متاسفانه نمی‌کنند.
۰
plusresetminus
طائفه‌ها باید از بی‌بندوباری‌ها جلوگیری کنند/عاشورا تاریخ سازست
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سید جلیل مرتضویی در نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه عاشورا فرهنگ ماندگار انسان ساز است گفت: عاشورا تاریخ ساز است و باید از حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) درس بگیریم، که برای رسیدن به حق، سیلی بخوریم، تازیانه بخوریم و حتی عزیزان خود را از دست دهیم.


وی با بیان برگزاری اجتماع بزرگ عاشورایی در آمل عنوان کرد: این مراسم در دیار علویان با حضور چشمگیر مردم همراه بود که از همه قشرها شرکت کردند.


امام جمعه آمل ادامه داد: همایش بصیرت عاشورایی، برای هیئت و یا شخص خاصی نیست و به جرات می توان گفت در سطح استان بی‌نظیر بود و می توان هم ردیف شهرهای بزرگی قرار داد که سالهاست آن را برگزار می کنند.


وی از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا امام حسین (ع) در آمل یاد کرد و افزود: برخی از برنامه ها، دل امام زمان را به درد آورده است، در یکی ازدسته ها مداح می خواند از برنامه ترکیه ای بود که نمی توان آن را مداحی و یا نوحه برشمرد.


مرتضویی تصریح کرد: هر سال علم بزرگ  و بزرگتر می شود که در روزعاشورا یک نفر بخاطر علم کمرش شکست و این ناراحت کننده است.


وی این قبیل مراسمات در هیئت ها ابراز ناراحتی کرد و افزود: یکی از هیئت ها به برکت و عظمت عاشورا، علم بیرون نیاورد و این از ناقص شدن یک جوان زیبا تر است.


امام جمعه آمل ادامه داد: امام حسین(ع)راضی نیست، پرچم و علمی کوچک باشد، نه به این سنگینی و شکل های مختلف، که هرکدام را به معنی می گویند.


وی با بیان اینکه تکایا انسان ساز باید باشند، خاطرنشان کرد: طائفه ها باید از بی بند و باری ها جلوگیری کنند و بدحجابی برخورد کنند که متاسفانه نمی کنند.


مرتضویی رقابت در طوائف را در رقابت انسانیت دانست و عنوان کرد: طائفه ها در دینداری و دی مداری رقابت کنند، اینکه نماز صبح را در مسجد بخوانند، نماز ظهر عاشورا هر جا دسته باشد نماز بخونند این ها باید رقابت باشد.


انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما