کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دام‌های آذربایجان‌غربی با هدف جلوگیری از قاچاق پلاک‌کوبی می‌شود

22 شهريور 1398 ساعت 14:50

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: دام‌های استان باهدف جلوگیری از قاچاق و تکمیل اطلاعات میزان تولید، پلاک کوبی و هویت گذاری می شوند.



به گزارش بلاغ،سیدفضل الله قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه، با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و معضل قاچاق به خصوص در بخش دام و با اشاره به اینکه دام های استان باهدف جلوگیری از قاچاق و تکمیل اطلاعات میزان تولید، پلاک کوبی و هویت گذاری می شوند اظهار کرد: در قالب این طرح دام‌های سنگین و سبک استان با دریافت پلاک ۱۵ رقمی در یک سامانه جامع، هویت دار می‌شوند.
وی افزود: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان  آغاز شده و مهلت پلاک‌کوبی برای دامهای سنگین 6 ماه و برای دامهای سبک 12 ماه از زمان ابلاغ مصوبه مربوط است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ضمن درخواست از دامداران استان برای همکاری و مشارکت بیشتر در اجرای این طرح اضافه کرد: در قالب این طرح تمامی دام‌های سبک و سنگین و نیز دام‌های عشایر که کوچ رو هستند پلاک زنی می‌شوند تا علاوه بر کنترل قاچاق دام به آمار و اطلاعات کاملی، در خصوص تولیدات محصولات دامی استان دست یابیم.
وی خاطر نشان کرد: در پایان این طرح هر دامی که پلاک 15 رقمی نداشته و در سامانه ثبت نشده باشد به عنوان دام قاچاق ضبط می شود.
قریشی اضافه کرد: به منظور ترویج استفاده از گاوهای دومنظوره«سیمنتال» در بین دامداران استان، در طی روزهای گذشته تعداد ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سیمنتال به استان از کشور اتریش وارد شد که  تحویل این دامها به دامداران آغاز شده است.
وی بیان کرد: برای خرید این دامها در مجموع مبلغ 12 میلیارد تومان از محل  تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هزینه شده است.
قریشی با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه در حدود 4 هزار تن سبوس بین دامداران و مرغداران استان توزیع می شود، گفت : در خصوص تامین  و توزیع سبوس و سایر نهاده های تولید در استان  کمبودی وجود ندارد و به میزان کافی نهاده دام و طیور در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام استان موجود است.
 


کد مطلب: 403181

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403181/دام-های-آذربایجان-غربی-هدف-جلوگیری-قاچاق-پلاک-کوبی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com