تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۳۱۵۵
مراسم سازش 2 طایفه مصادف با ایام شهادت سالار آزادگان حضرت امام حسین (ع) و در حضور بیش از 2 هزار و 800 نفر با اعلام رضایت خانواده مقتول در چادگان برگزار شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،امیر آقا آرپناهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 95 یک فقره درگیری در روستای دولت‌آباد گل‌سفید بخش چناررود شهرستان چادگان رخ داد که منجر به قتل محمد، فرزند 19 ساله پسرم علی‌محمد شد.
پدر بزرگ مقتول گفت: قاتل با شلیک تفنگ سبب مرگ این جوان 19 ساله شد، این اقدام محکوم‌ به قصاص و این حادثه منجر به اختلاف و درگیری بین 2 طایفه قاتل و مقتول شد که این اختلافات به مدت چهار سال ادامه داشت.
وی افزود: دادستان شهرستان با جدیت و تلاش زیاد نسبت به حل و فصل این امر بسیار حائز اهمیت در تلاش بود و یک گروه پنج‌نفره از بختیاری‌ها و عوامل انتظامی اورگان را جهت برقراری صلح و سازش تشکیل دادند.
آرپناهی بیان داشت: سرانجام مراسم سازش دو طایفه مصادف با ایام شهادت و عزاداری سالار آزادگان حضرت امام حسین (ع) و در حضور بیش از 2 هزار و 800 نفر از بختیاری‌های منطقه چادگان، یزدانشهر اصفهان، دزفول، شیراز، یاسوج و خوزستان برگزار شد.
 پدربزرگ مرحوم محمد آرپناهی در ادامه گفت: با حضور معتمدان محلی، استانی و کشوری از خون فرزندمان که بی‌گناه کشته‌ شده بود گذشتیم و اعلام رضایت کردیم تا در ایل بختیاری تبدیل به سرلوحه‌ای شود که مورد تحسین همگان نیز قرار گرفت.
وی بیان داشت: جا دارد از زحمات ویژه دادستان شهرستان چادگان که در امر صلح و سازش تلاش زیادی کردند و همچنین از فرمانده انتظامی شهرستان که در حل فصل و پیگیری این موضوع تلاش کردند تشکر کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴