کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد از صندوق توسعه ملی به بازآفرینی شهری

21 شهريور 1398 ساعت 13:30

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و 700میلیارد تومان از محل صندق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که یک هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته از این محل برای پروژه‌ها استفاده خواهد شد.



به گزارش بلاغ،سیدمحمد پژمان ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان‌جنوبی، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به عدم فروش نفت و سایر مسائل شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست.
وی بیان داشت: اینکه در شرایط کنونی مردم منتظر باشند که دولت برای آن‌ها کاری انجام دهد و فکر کنند دولت پول داشته و روی گنج قارون نشسته و قرار است لوله‌ای وصل و یا اعتباری برسد اصلا درست نیست، باید خود مردم برای رفع مشکلات پیش‌قدم شده و با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری با اشاره به شرایط کشور در گذشته، مطرح کرد: در گذشته و قبل از فروش نفت، خود مردم خرج دولت را می‌دادند بنابراین در شرایط کنونی باید مردم تا جایی که توان دارند با همکاری یکدیگر و نهادها برای رفع مشکلات اقدام نمایند.
اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد از صندوق توسعه به بازآفرینی شهری
پژمان مطرح کرد: سه هزار و 700میلیارد تومان از محل صندق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته  که یک هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص‌یافته صندوق توسعه ملی برای پروژه‌ها استفاده خواهد شد.
وی از وجود750 پروژه نیمه‌تمام بازآفرینی شهری در کشور خبر داد و با تأکید بر اینکه اتمام این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد، مطرح کرد: همچنین یک هزار و 580 پروژه در قالب اقدام ملی است که سال گذشته 160 پروژه آن آغاز شده و باقیمانده آن امسال عملیاتی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری با اعلام اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری نارسایی‌هایی به وجود آمده که سبب بروز آسیب شده، متذکر شد: باید در راستای رفع این آسیب‌ها قبل از اینکه به مشکلات بزرگتری تبدیل شود، اقدام کنیم.
بازآفرینی مناطق شهری؛ نیازمند اراده و عزم جدی دستگاه‌ها
پژمان با تأکید بر اینکه بافت‌های فرسوده شهری با توجه به گذر ایام و بی‌توجهی مردم منطقه دچار عقب‌افتادگی‌هایی شده، عنوان کرد: بازآفرینی این مناطق نیازمند همت، اراده و عزم جدی تمام دستگاه‌های اجرایی است.
وی بر لزوم شناسایی ضعف‌های بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تأکید و عنوان کرد: باید راه حل‌های منطبق بر خصوصیات این محلات با رعایت هویت آنان تهیه و با تعامل مستقیم و نزدیک با مردم و سرمایه‌گذاران، خروجی کاملاْ اجرایی و اقتصادی باشد تا مردم اطمینان کنند و با تسهیلات و مشوق‌ها تحقق بازآفرینی شهری را داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری مطرح کرد: اینکه مردم بخواهند خودشان در آفتاب بنشینند و بگویند دولت پول و پیمانکار می‌دهد و خانه‌های ما را درست می‌کند، درست نیست بلکه باید خودشان هم برای ساخت خانه‌ها اقدام کنند.
پژمان مشکلات را در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بسیار بزرگ اعلام و عنوان کرد: بافت‌های فرسوده مناطق خوبی است و نیازمند توجه است لذا مردم نیز باید توان و ظرفیت خود را جدی بگیرند و ما نیز در خدمت آن‌ها هستیم.
لزوم تلاش بخش‌های حاکمیتی در رفع مشکلات
وی با تأکید بر اینکه باید تمام بخش‌های حاکمیتی برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده اقدام کنند، تبیین کرد: باید از ظرفیت و توان مردم برای رفع مشکلات استفاده کنیم زیرا در غیر این صورت هیچ راهی برای پیشرفت کشور در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری گفت: در حوزه نوسازی مناطق هدف طرح بازآفرینی شهری خراسان‌جنوبی نشانه‌های امیدوارکننده‌ای مشاهده نشد که امیدواریم سیاست‌های کارآمدتر برای این محدوده‌ها همراه با طرح‌های اجرایی و اقتصادی تهیه شود که مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اطمینان به این سیاست ورود به میدان داشته باشند.
شورای شهر و شهرداری مانع از ساخت‌وساز نشوند
پژمان بر لزوم همکاری شهرداری در محلات هدف بازآفرینی شهری تأکید و مطرح کرد: شورای شهر باید بحث تخفیف برای بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را مصوب و مانع ساخت‌وساز در این محلات نشود.
وی بر ضرورت کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز در محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت فرسوده تأکید و بیان داشت: همچنین طرح‌هایی که مشاوران برای محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده ارائه می‌کنند باید اقتصادی باشد.
شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری از شناسایی دو هزار و 700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور خبر داد و افزود: این تعداد محله در ۵۴۶ شهر بوده که ۴۸۰ محله در اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.
پژمان بر لزوم ایجاد دسترسی و تسهیل حمل و نقل در معابر و خیابان‌های محلات هدف بازآفرینی شهری تأکید و بیان داشت: در این مناطق کمبود سرانه خدماتی وجود دارد بنابراین باید شهرداری‌ها و دولت در این زمینه زمین‌های مناسبی را در اختیار گرفته و به این خدمات اختصاص دهند.
وی پیرامون قیر مورد نیاز جهت آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری، توضیح داد: ابتدا قرار بود دولت شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین قیر در نظر بگیرد اما این اعتبار تخصیص پیدا نکرد و مقرر گردید مجلس شورای اسلامی چهار میلیون تن قیر(دو میلیون تن مربوط به وزارت راه و شهرسازی) بدهد که در صورت واگذاری سهمیه قیر سهمیه مورد نیاز استان در نظر گرفته خواهد شد.
 


کد مطلب: 403083

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403083/اختصاص-۳۷۰۰-میلیارد-صندوق-توسعه-ملی-بازآفرینی-شهری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com