تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۰۶۶
زمانی که امنیت شهر به دلیل سرقت خدشه‌دار شده بود، شهید علی‌محمد پورنجفی هسته مقاومت تشکیل داد و به همراه ژاندارمری سابق به گشت زنی می‌پرداخت و دوستان خود را نیز به این کار تشویق می‌کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شهید سید علی‌محمد پورنجفی که از سلاله‌ی پاک رسول خدا (ص) بود مانند دیگر جوانان ابرکوه دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش سپری کرد.
 شهید در درس خواندن و انجام تکالیف جدیت و تلاش فراوان داشت و بر طبق آیات قرآنی و احادیث اهل‌بیت (ع) احترام فراوانی برای والدین خود قائل می‌شد.
 با شروع طوفان انقلاب اسلامی ‌به رهبری یگانه فرزانه روزگار، وارد عرصه‌ی پیکار شد تا دین خود را نسبت به اسلام به ادا کند. شهید پورنجفی دارای کمالات بسیاری بود که کمتر می‌توان در دیگران سراغ داشت.
اخلاصی که در چهره علی‌محمد موج می‌زد در گفتار، کردار و ضمیر او نیز به خوبی نمایان بود. از دیگر خصوصیات این مرد الهی التزام عملی به احکام دین خدا بود. او دارای گفتار منظم و منطقی بود همچنان که احساس مسئولیت و تعهد در وی موج می‌زد.
وی اهل مطالعه و مبارزه و ورزش بود. بحث‌وجدل او با مفسدان اجتماعی و هواداران گروه‌های ضدانقلاب را هرگز نمی‌توان فراموش کرد.
زمانی که امنیت شهر به دلیل سرقت خدشه‌دار شده بود، علی‌محمد هسته مقاومت تشکیل داد و به همراه ژاندارمری سابق به گشت زنی می‌پرداخت و دوستان خود را نیز به این کار تشویق می‌کرد.
او آنچه مورد نیاز فقرا بود را جمع‌آوری و شب‌ها بین آن‌ها توزیع می‌کرد.
در وضعیت بحرانی سازندگی در روستاها در جهاد سازندگی خدمت می‌کرد. ضمن اینکه از دیگر فعالیت‌های اجتماعی غافل نمی‌شد و در وقت مقتضی امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کرد. او همگان را به صبر و بردباری در مقابل سختی‌های دنیا توصیه می‌کرد و خود نیز اهل مقاومت بود.
شهید پور نجفی هرگز همراهان و دوستان خود را از توصیه‌های فکری و اعتقادی بی‌بهره نمی‌گذاشت.
شهید برای ادای خدمت سربازی که آن را نیز عین عبادت می‌دانست و همچنین برای دفاع از کیان اسلام رهسپار جبهه‌ شد و در مصاف با اهریمنان بعثی به خیل شهدا پیوست.


 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما