کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرح نهج البلاغه علامه جوادی آملی در 22 جلد منتشر می شود

21 شهريور 1398 ساعت 12:00

مدیر توزیع و فروش نشر إسراء گفت: شرح نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی در 22 جلد به چاپ خواهد رسید که تاکنون دو جلد از آن به علاقمندان عرضه شده است.



به گزارش بلاغ،علی ابوالقاسمی در گفت وگو با خبرنگار  در قم با اشاره به این که این شرح ارزشمند با عنوان «سَلونی قَبلَ أن تَفقِدونی، تحریر نهج البلاغه» به زیور طبع آراسته شده است بیان کرد: این کتب، شرح های نهج البلاغه مُعظم له است که از سال 1371 و به مدت 18 سال در قالب خطبه ‌های نماز جمعه شهر مقدس قم برای نمازگزاران و علاقمندان بیان می شد و پس از آن هم، ادامه این مطالب در دروس تفسیر نهج البلاغه و همچنین دروس اخلاق ادامه یافت و همچنان در جلسات اخلاق روزهای پنج شنبه - که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار می شود - ادامه دارد.

وی افزود: این مطالب پس از پیاده سازی، با کار تحقیقی و تدوینی همراه بوده تا مثلا بحث‌‌های خطبه های نماز جمعه که عمومی‌تر بوده است، دوباره مورد تجدیدنظر استاد قرار گیرد.
ابوالقاسمی ادامه داد: تاکنون دو جلد از شرح نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی به علاقمندان عرضه شده و سه جلد بعدی نیز آماده چاپ است که به ترتیب و هر دو ماه یکبار، یکی از آنها منتشر می‌شود.
وی همچنین از کتاب ارزشمند «مفاتیح الحیات» به عنوان یکی از پُرفروش ترین آثار نشر اسراء نام برد که تاکنون 222 چاپ از آن با تیراژ پنج هزار نسخه در هر چاپ به علاقمندان علوم و معارف اسلامی عرضه شده است.
ابوالقاسمی درباره این اثر گفت: استاد در این کتاب، با اشراف همه جانبه به منابع وحیانی و با بهره وری کامل از کتاب و سنت، اثری جامع را پدید آورده است تا همان طور که بزرگ مُحدّث تاریخ اسلام، یعنی  جناب حاج شیخ عباس قمی با اثر ماندگار و سودمند «مفاتیح الجنان» راه سلوک و ارتباط انسان با خدا را از طریق انجام دادن اعمال عبادی در سه بخش نمازها، ادعیه و زیارات هموار کرد، ایشان هم در زمینه  امور اجتماعی بندگان و سبک زندگی با محوریت آموزه های وحیانی، کتابی مانند «مفاتیح الحیات» را به عنوان مُکمّل کتاب مرحوم شیخ عباس قمی به جامعه تقدیم کرده باشند.
مدیر توزیع و فروش نشر اسراء یکی دیگر از امتیازات کتاب «مفاتیح الحیات» را توجه و اهتمام به مناسبات فردی، اجتماعی و زیست محیطی بشر از منظر آموزه های وحیانی و تلاش برای تنظیم و إصلاح این امور دانست. 
ابوالقاسمی در عین حال در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در قم درباره دیگر آثار پرفروش نشر اسراء اظهار کرد: تفسیر قرآنی «تسنیم» هم از دیگر آثار پرفروش نشر اسراست که تاکنون 48 جلد از آن منتشر شده و جلد چهل و نهم هم به زودی زیر چاپ می رود که استاد در این جلد، آیات 40 تا 80 سوره مبارکه اسراء را تفسیر کرده اند.
وی اضافه کرد: توضیح المسائل این مرجع عالیقدر هم به همراه استفتائات معظم له، از سال 1394 انتشار خود را آغاز کرد و تاکنون، هشت چاپ از آن به اندیشمندان، پژوهشگران و مقلّدان علامه  آیت الله جوادی آملی تقدیم شده است. در عین حال که پنجمین جلد از کتاب رجال تفسیری هم در مرحله صحافی قرار دارد و ان شاء الله پس از آماده شدن به علاقمندان عرضه می شود.
 


کد مطلب: 403065

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403065/شرح-نهج-البلاغه-علامه-جوادی-آملی-22-جلد-منتشر-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com