تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۰۶۰
دیوان عالی آمریکا به دولت این کشور اجازه داده محدودیت‌هایی را در خصوص پناهجویان اعمال کند که بسیاری از پناهجویان آمریکای لاتین را از کسب پناهندگی در آمریکا منع می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» علیه پناهندگان، با رای دیوان عالی آمریکا که بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران اعلام شد، یک گام به جلو نهاد. سی‌ان‌ان این رای دیوان عالی را که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد درحالی که هنوز رسیدگی‌های حقوقی ادامه دارند، محدودیت‌های جدید را اعمال کند، یک پیروزی برای دولت ترامپ خوانده است.
بر اساس محدودیت‌های جدید، هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد، ار در کشور ثالث برای پناهندگی تقاضا نداده باشد، نمی‌تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.
به این ترتیب، بسیاری از شهروندان آمریکای جنوبی که به‌قصد پناهندگی در آمریکا از مکزیک عبور می‌کنند، دیگر واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نخواهند بود.
مرز مکزیک، یکی از اصلی‌ترین گذرگاه‌هایی است که پناهندگان اهل آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می‌کنند. دونالد ترامپ، بر وعده انتخاباتی خود مبنی بر بنای یک دیوار در این ناحیه تاکید دارد، وعده‌ای که اخیرا به اختلافات گسترده میان دولت او و مجلس نمایندگان عمدتا دموکرات آمریکا انجامید.
ترامپ که پایگاه رایش بیشتر در بین سفیدپوستان آمریکایی است، تلاش دارد تا از ورود بیشتر لاتین‌تبارها به این کشور ممانعت کند.
اقدامات ترامپ علیه پناهجویان انتقادات وسیعی را در آمریکا از پی داشته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲