تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۰۳۰۴۹
بخشدار چهاردانگه ساری گفت: یک‌هزار و 150 هکتار از شالیزارهای سیل‌زده منطقه با کمک‌ها نجات پیدا کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سیلی که در روزهای پایانی سال گذشته شاهد بودیم خسارت گسترده‌ای برجای گذاشت به‌طوری‌که بسیاری از کشاورزانی که زمین‌های خود را برای کشت برنج آماده کرده بودند و در فکر سبز کردن شالیزارها بودند به یک باره تمام دست‌رنج‌شان زیر انبوهی از گل مدفون شدند، گویی اصلا زمینی در کار نبود.
البته خسارت سیل تنها در بخش کشاورزی خلاصه نشد بلکه خسارت‌های سنگینی به جنگل‌ها، راه‌ها و زیرساخت‌های استان وارد کرد.
روستاهای منطقه چهاردانگه ساری نیز از این اتفاق دور نبودند و خسارت‌هایی به آنها وارد شد که در این باره بخشدار منطقه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برای نخستین بار بود که به تمامی خسارت‌دیدگان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات پرداخت شد به‌طوری‌که  در منطقه چهاردانگه به 850 نفر حدود 2 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.
مرتضی جعفری با اشاره به اینکه 99 سردهنه کشاورزی منطقه در سیل اخیر آسیب دید، افزود: بعد از سیل باوجود اینکه فرصت زیادی نداشتیم تمام زمین‌ها، سردهنه‌ها، آب‌روها و زمین‌های دچار آب شستگی بازسازی و مرمت شد.
وی با اعلام اینکه هیچ زمینی نماند که مشکلات برطرف نشود، اضافه کرد: یک‌هزار و 150 هکتار شالیزار منطقه با این اتفاق نجات پیدا کرد.
بخشدار منطقه چهاردانگه ساری به توزیع نهادهای دامی در بخش سیل زده اشاره کرد و گفت: 100 راس دام زنده و 200 میلیون تومان بلاعوض به خسارت دیدگان برف و سیل پرداخت شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰