تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۰۱۱
وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه سوریه یک کشور مهم عربی است، از رایزنی با کشورهای عربی درباره زمان مناسب جهت بازگشت دمشق به اتحادیه عرب خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز سه‌شنبه (دیروز) پس از برگزاری نشست وزرای خارجه عرب در مقر اتحادیه عرب، گفت که موضوع بازگشت سوریه به این اتحادیه به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفت.
شکری افزود که رایزنی‌هایی با کشورهای عربی درباره زمان مناسب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از رفع مشکلات آن و اقدام برای اجرای روند سیاسی، در جریان است.
طبق گزارش شبکه النشره، وزیر خارجه مصر تأکید کرد که پس از رفع مشکلات سوریه و اقدام برای اجرای روند سیاسی، قطعا فرصت بیشتری برای گفت‌وگو بین وزرای عرب جهت تعیین زمان مناسب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، فراهم خواهد شد.
از اوایل به وجود آمدن بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ کشورهای عربی عضویت سوریه در اتحادیه عرب را به تعلیق درآوردند اما از دسامبر ۲۰۱۸ برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین به بازگشایی سفارت خود در دمشق روی آوردند.
به گفته شکری در نشست وزرای خارجه عرب مسائل مهم زیادی از جمله مسائل مربوط به اصلاحات اداری و مالی اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت.
وی همچنین گفت که در این نشست‌ها به بررسی مسائل عربی از جمله قضیه فلسطین، سوریه، یمن و لیبی، مبارزه با تروریسم و راهکارهای ریشه‌کنی تروریسم در سطح جهان عرب و بین‌الملل پرداخته شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما