کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف مازندران:

نوای لبیک یا زینب(س) در 51 امامزاده مازندران طنین‌انداز می‌شود

20 شهريور 1398 ساعت 13:36

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همایش رهروان زینبی (س) ۲۱ شهریور در 51 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ  با اشاره به برگزاری همایش رهروان زینبی (س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اظهار کرد: این همایش 21 شهریور، دوازده محرم الحرام 1441 در 51 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار و نوای لبیک یا زینب (س) در این آستان‌های مقدس طنین‌انداز می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه سوگواره عاشورایی در دو بخش فرهنگی و اجرای نیت موقوفات در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام در بقاع متبرکه شهرستان‌های استان تا پایان ماه صفر در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه همایش رهروان زینبی (س) با هدف ترویج سیره و روش حضرت زینب (س) برگزار می‌شود گفت: این همایش 21 شهریور، 12 محرم الحرام همزمان با سراسر کشور با حضور بانوان در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تبیین جایگاه حضرت زینب (س)، تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب (س)، دفاع از حریم حجاب و عفاف، تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی از دیگر اهداف همایش رهروان زینبی (س) است.

حیدری ادامه داد: تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب (س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدای هسته‌ای و مادران شهدای حرم حضرت زینب (س) و قرائت میثاق‌نامه خواهران و بانوان که برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی از جمله اهداف و برنامه‌های همایش رهروان زینبی است.

وی با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی(س) در استان با محوریت امامزاده عباس(س) ساری برگزار می‌شود، گفت: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام ابراهیمیان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر است و قرار است در این تجمع نقش حضرت زینب(س) و دیگر بانوان موثر در قیام حسینی تبیین شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 402984

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402984/نوای-لبیک-یا-زینب-س-51-امامزاده-مازندران-طنین-انداز-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com