تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۷۷
آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد: موشک فضایی H-IIB ساخت این کشور به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد تا محموله‌ای را به فضانوردان حاضر در این ایستگاه برساند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ژاپن (JAXA) اعلام کرد: موشک فضایی H-IIB ساخت این کشور به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد تا محموله‌ای را به فضانوردان حاضر در این ایستگاه برساند.
موشک فضایی H-IIBحامل کپسول فضایی باری تمام رباتیک به نام HTV-۸ است که برای نخستین بار محموله‌ای از سوی کشور ژاپن را برای فضانوردان این ایستگاه ارسال می‌کند.
موشک فضایی ژاپن در حالی روز گذشته به سوی ایستگاه فضایی بین‌‌المللی پرتاب شد که آژانس فضایی شرایط تماشای زنده آن را فراهم کرده بود. 
براساس اخبار منتشر شده این موشک از مرکز فضایی تانگاشیما در جنوب ژاپن به سوی ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی پرتاب شد و حامل 4 تن محموله برای 6 فضانورد حاضر در این ایستگاه بوده است. 
این کپسول فضایی برای یک مأموریت یک طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در پایان پس از دریافت محموله زباله و مواد غیرضروری درون ایستگاه فضایی در جو کره زمین سوزانده و از بین می‌رود.
اگر همه چیز خوب پیش برود، HTV-8 در اوایل شنبه (14 سپتامبر) به ایستگاه فضایی می‌رسد تا توسط فضانوردان با استفاده از بازوی رباتیک این ایستگاه محموله‌ها برداشت شوند.

انتهای پیام/ 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷