تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۹۶۹
نماینده ملایر در مجلس از بخش‌های مختلف دولت نظیر وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و صمت خواست برای ثبت جهانی ملایر به عنوان شهر مبل و منبت دنیا در یونسکو تلاش بیشتری کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محمد کاظمی نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: ملایر قابلیت این موضوع را دارد که به عنوان شهر مبل و منبت ایران و یا به عبارتی پایتخت مبل و منبت، ثبت ملی شود. این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.
وی ادامه داد: بیش از 12 هزار نفر از مردم ملایر در صنعت مبل و منبت اشتغال داشته و 5 هزار کارگاه ویژه این کار وجود دارد، ضمن اینکه یک سوم فروشگاه‌های شهر ملایر، شهر جوکار و روستاهای دهنو و آورزمان به این حرفه مشغول هستند. 
نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: محصولی که از مبل و منبت ملایر عرضه می‌شود دارای کیفیت بسیار بالایی است که از نظر قیمتی به هیچ وجه با آنچه در تهران عرضه می‌شود قابل مقایسه نبوده و بسیار کمتر است.
کاظمی گفت: پتانسیل‌های مختلف مبل و منبت موجب شده تا این شهرستان کاندیدای جهانی مبل و منبت دنیا شود و بر همین اساس کمیته‌های مختلفی در این باره تشکیل شده و کارشناسان متعددی از سازمان میراث فرهنگی به شهرستان ملایر آمده‌اند.
وی افزود: بارها معاون صنایع دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی به ملایر سفر کرده و از امکانات موجود این شهرستان در حوزه مبل و منبت بازدید کرده‌اند.
نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: یکسری نیازمندی‌ها وجود دارد تا ملایر بتواند به شرایط جهانی شدن پایتخت مبل و منبت جهان نزدیک تر شود که برای مثال می‌توانم به حضور بیشتر بانوان در بخش‌های مختلف مبل و منبت و هنرهای پایین‌دستی آن اشاره کنم. 
کاظمی گفت: باید چهره ملایر کاملا به سمت و سوی مبل و منبت سوق پیدا کند که البته این ایرادات جزئی با کمک کمیته‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی رفع خواهد شد.
نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: در شهریور ماه پرونده ملایر برای ثبت جهانی پایتخت مبل و منبت دنیا به یونسکو می‌رود و کارشناس این سازمان از ملایر بازدید کرده و امیدواریم در این زمینه بتوانیم این رتبه قابل توجه را که از آن ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت دنیا ثبت جهانی کنیم.
کاظمی گفت: ما به تلاش و همراهی بیشتر وزارت میراث فرهنگی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جهانی شدن ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت دنیا نیاز داریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴