کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون جمعیت هلال احمر:

مرکز نوآوری و شتاب هلال احمر بزودی افتتاح می‌شود

20 شهريور 1398 ساعت 11:06

معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با هدف توسعه و تعمیق آموزش‌های کاربردی در حوزه امداد و نجات، در آینده نزدیک مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش بلاغ، احمد سلطانی در نشست شورای مدیران جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به ابلاغ قانون مدیریت بحران از سوی رئیس جمهور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در این قانون  که به عنوان یک سند بالادستی شناخته می شود وظایف و ماموریتهای مهمی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: با هدف توسعه و تعمیق آموزش های کاربردی در حوزه امداد و نجات ، درآینده نزدیک مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران راه اندازی خواهد شد.

معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر یکی از اهداف این مرکز را تولید نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزشی و کاربردی اعلام کرد و افزود: کیفی سازی دوره های آموزشی عمومی و تخصصی  به موازات افزایش برگزاری دوره ها از مهمترین اولویتهای این معاونت است.

سلطانی با بیان اینکه با فعال سازی سه اداره آموزش مخاطرات،اداره آموزش کمکهای اولیه و اداره مدیریت مخاطرات جامعه محور قصد داریم محتوای آموزشی متناسب برای جامعه هدف را تهیه و تدوین نماییم گفت:از همه مدیران شعب و کارشناسان مرتبط با حوزه آموزش تقاضا داریم در نقد و بررسی دستورالعمل های آموزشی مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش مراکز جامع علمی-کاربردی به 13 مرکز اجازه فعالیت دادیم که مرکز مازندران یکی از این مراکز است گفت: در بخش مراکز علمی و کاربردی رویکرد اساسی ما ارتقای کیفی این مراکز و تخصصی و کاربردی کردن دوره های آموزشی است.

معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در فرایند فعالیت اینگونه مراکز، اولویت با رشته های کاربردی متناسب با شرایطمنطقه ای و  مخاطرات محیطی است.

این مسئول با بیان اینکه حوزه پژوهش و فناوری از حوزه های مغفول مانده در معاونت آموزش و پژوهش بوده است گفت: برای پویایی این بخش ها برنامه های جامعی را تدوین نمودیم که راه اندازی دومرکز تحقیقات تاب آوری در بلایا و مرکز تحقیقات مدیریت بیماریها در تجمعات انبوه از جمله این اقدامات است.

سلطانی افزود: در بخش پایان نامه های دانشجویی نیز از پایان نامه‌های مرتبط و کاربردی و مقالات  کاربردی که درمجلات علمی معتبر چاپ گردد حمایت مالی خواهیم کرد.وی با تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: هلال احمرمازندران یکی از جمعیت های استانی بسیار موفق و با برنامه در کشور است که هرجا در سطوح ملی نیازمند خدمات هلال احمر باشیم ، هلال احمرمازندران پیشتاز است.

*آموزش مقوله‌ای استراتژیک

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران نیز با تاکید بر اینکه از نظر ما مقوله آموزش محوری مولفه در هلال احمراست گفت: اگر به پیشگیری و مدیریت بحران و کاهش خسارات ناشی از بلایا و سوانح به عنوان یک راهبرد می اندیشم ،باید به مقوله آموزش اهمیت دهیم گفت: براساس این رویکرد ، ما در جمعیت هلال احمرمازندران برای هر فعالیت و خدمتی که از سوی معاونتها و حوزه های مختلف ارائه می شود پیوست آموزشی تدوین کردیم.

مجتبی اکبری با اشاره به اینکه آموزش حوزه ای استراتژیک و محوری ترین فعالیت در هلال احمراستان مازندران است که هیچگونه محدودیت اعتباری برای آن قائل نبوده و نیستیم تصریح کرد: در برگزاری تمامی دوره های مصوب و ابلاغی آموزشی از سوی جمعیت مرکز، هلال احمرمازندران با راندمان دو تا چندبرابری عمل نموده است.

اکبری با اعلام اینکه استان مازندران با توجه به موقعیت گردشگری و ویژگیهای طبیعی ومیزبانی سالانه از 20میلیون گردشگر ، خدمات ملی ارائه می دهد گفت: برنامه راهبردی ما با توجه به نیازسنجی انجام شده تربیت و آموزش  3هزار نجاتگراست گفت: برنامه‌های بسیار ارزشمندی برای تحقق این هدف تدوین و در دست اجراست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 402954

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402954/مرکز-نوآوری-شتاب-هلال-احمر-بزودی-افتتاح-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com