کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخشش شیرزنان کرمانشاهی در مسابقات المپیاد ورزشی کشور/ ورزش بانوان نیازمند توجه جدی‌تر است

20 شهريور 1398 ساعت 11:25

موفقیت شیرزنان کرمانشاهی با کسب 11 نشان طلا، هشت نقره و هفت برنز در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، سبب شگفتی کارشناسان شده است.



به گزارش بلاغ،مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در اکثر رشته‌های ورزشی به پایان رسیده است و استان کرمانشاه توانست تاکنون با کسب 31 مدال طلا و 27 نقره و 25 برنز در جایگاه هفتم جدول قرار بگیرد، سهم بانوان استان از این نشان‌های رنگارنگ 11 طلا، هشت نقره و هفت برنز بوده که توانسته‌اند نقش بسزایی در کسب این عنوان در بین 31 استان داشته باشند؛ موفقیت شیرزنان کرمانشاهی در برخی از رشته‌های ورزشی سبب شگفتی همه کارشناسان شده است.
مسؤول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: موفقیت‌های بانوان در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر پتانسیل بسیار بالای ورزش استان در این حوزه را به همگان ثابت کرده است و نشان داد بانوان استان می‌تواند در بسیاری از رشته‌های ورزشی موفق ظاهر شده و افتخارآفرینی کنند.
موفقیت‌های بانوان استان در رشته های همچون فوتبال و فوتسال، کاراته، دو و میدانی و قایقرانی در حالی شکل گرفت که در برخی از این رشته‌ها امکانات و تجهیزات تخصیص یافته به بخش بانوان بسیار کمتر از آقایان است، نرگس یوسفی با تایید این مطلب ادامه داد: در استان کرمانشاه تنها یک مجموعه ورزشی مختص به بانوان وجود دارد که ورزشکاران این حوزه می‌توانند به راحتی در آن به فعالیت بپردازند و کسب این موفقیت‌ها با این امکانات محدود ارزش آن را دو چندان می‌کند.
وی متذکر شد: زیرساخت‌های موجود در بخش بانوان در استان کرمانشاه از بسیاری از استان‌های دیگر بهتر و مناسب‌تر است، اما استعدادهای و موفقیت‌های بخش بانوان نشان می‌دهد که این زیرساخت‌های موجود جوابگوی تمام نیازهای بانوان نیست و تامین زیرساخت‌های بیشتری باید در دستور کار اداره‌کل ورزش و جوانان قرار بگیرد و قطعا این مساله هم‌اکنون در دستور کار اداره قرار دارد.
یوسفی در تشریح توان و استعداد بانوان استان در رشته‌های مختلف ورزشی، یادآور شد: حضور ورزشکاران استان کرمانشاه در قالب ورزشکار و یا مربی در سطح تیم ملی گواه توان استان در بخش بانوان است، اما ادامه موفقیت این عزیزان نیازمند شرایطی است که بخشی از آن از توان و ظرفیت اداره ورزش و جوانان خارج است.
یکی از مسائلی که به رشد بیش از پیش ورزش در بخش بانوان استان کمک می‌کند، حضور ورزشکاران استان در حوزه بانوان در لیگ‌های برتر رشته‌های ورزشی است، مساله‌ای که علی‌رغم موفقیت‌های مکرر بانوان در رشته‌های همچون فوتبال و فوتسال، کاراته و... تامین نشده است، مسؤول ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در خصوص این مساله مهم، گفت: حضور بانوان در لیگ های معتبر زمینه آماده سازی  و درخشش آنها را بیش از پیش فراهم می کند اما اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نمی تواند در قامت باشگاه داری ظاهر شود و تنها می توانیم از اسپانسرهای مالی موجود در استان خواهش کنیم که از بخش بانوان حمایت کنند.
معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه، افزود: اگر زیرساخت‌های اختصاص داده شده در بخش بانوان تخصصی باشد می‌تواند تاثیر‌گذاری بیشتری در موفقیت آن‌ها داشته باشد به عنوان مثال اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم اکنون در حال ایجاد شرایطی برای استفاده از ظرفیت سدهای استان کرمانشاه برای فعال‌سازی ورزش قایقرانی در سدهای همچون شیان اسلام‌آباد غرب است و در صورت موفقیت در این حوزه می‌توان استان کرمانشاه را به مرکز ثقل ورزش قایقرانی در کشور تبدیل کرد.
کسب عنوان‌های قهرمانی در مسابقات مختلف ورزشی در میادین جهانی نشان از توان بالقوه استان کرمانشاه در ورزش بانوان دارد، جلال عزیزی با اشاره به این مطلب خاطرنشان کرد: در بسیاری از رشته‌های ورزشی در میادینی همچون المپیک و مسابقات آسیایی نام بانوان استان کرمانشاه به‌عنوان مدال‌آور به چشم می‌خورد و این مساله به دلیل توان بانوان در این استان و روحیه سلحشوری مردم خوب غرب کشور است و از طرفی پراکنش مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران استان در بین رشته‌های مختلف، نشان می‌دهد ورزشکاران ما در یک و یا چند رشته ورزشی محدود دارای پتانسیل نیستند و توان و استعدادهای بسیار زیادی در سطح استان در رشته‌های مختلف وجود دارد.
زیرساخت  برای فعالیت و ایجاد شرایط حضور در لیگ‌های برتر، دو مساله‌ای که ورزش بانوان به‌عنوان اصلی‌ترین مساله توسعه به آن نیازمند است و شاید موفقیت‌های اخیر بانوان در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر زمینه توجه جدی و اساسی توجه به این عرصه را فراهم کند و اسپانسرهای استان نیز با علم به توان بانوان نگاه ویژه به این بخش از ورزشکاران کم توقع، اما موفق داشته باشند.
 


کد مطلب: 402948

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402948/درخشش-شیرزنان-کرمانشاهی-مسابقات-المپیاد-ورزشی-کشور-ورزش-بانوان-نیازمند-توجه-جدی-تر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com